Experiment: Jordnötter

Jag har testat att plantera jordnötter i en ganska stor kruka för att se om det går att lyckas med det. Tycker alltid det är roligt att prova odla nya växter :)
Tydligen blommar de först och böjer sig sedan nedåt mot jorden efter det för att sen plantera jordnötter i "marken". Ska bli spännande att se om det fungerar så här pass långt norrut - om det blir en solig sommar finns säkert chansen åtminstone i växthuset.
// Staffan
Vad spännande 🙂
/Maria
Kul grej! Vad mycket vi inte hade kunnat odla om inte några hade haft vilda idéer.

Min lilla jordnötsbuske än iaf en som ser ut att trivas bra i värmen.
Den ser inte mycket större ut på bilden men den är väsentligt större än där i slutet av maj. Har svårt att tro att det hinner bli några jordnötter då sommaren kom igång så sent men tycker ändå det är roligt att testa… :)
// Staffan
#3: Eftersom den står i kruka kan du ju ta in den. Så får jag göra ibland med de gurkor och tomater som står i kruka.
#3 Men så söt🙂
/Maria

#4: Det är ett alternativ, tänker inte ge upp i första taget.
#5: Visst är den. Vore ganska underhållande om det visade sig "bara" vara en vanlig rödklöver i slutändan… :)
#6 Dum fråga kanske men har du satt osaltade jordnötter eller köpt särskilt för plantering?
/Maria
Gissar att det kan vara ett projekt i ekorrens smak. 😉
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

#7: Nej, men däremot vattnar jag med saltvatten så jag slipper salta sen… ;)
#8: Det hade jag inte tänkt på, kanske därför korren vill hålla sig vän med mig :)

Ska bli spännande att se om de här (vinröda) rötter har lyckats plantera några jordnötter därnere i krukan… :)
// Staffan

Nu blev jag på gott humör… :)
// Staffan
#11 Vad roligt 🙂
/Maria
Grattis - så roligt!👍
#0: Vad fin den är! Är de fleråriga? Och jag gissar att nöten måste vara färsk? Men ser kul ut att odla.
MVH Alva <3
grattis! detta vill jag också prova!