Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 1748 ggr
Storkebodas
0

Plötsligt slokande blad

Jag har tre tunnhalvor som jag har planterat lövkojor i. Just nu har de första blommorna precis slagit ut.

I morse såg de jättefina ut, men nu när jag kommit hem har de slokat allihopa. Bladen har ingen spänst längre utan bara hänger. Jag funderar på vad det är jag ska göra.

Näring har de, gräsklipp som ligger täckt över dem. Vatten borde de ha för det var ett stort regnoväder i förrgår natt och igår regnade det nästan hela dagen. Frågan är om det skulle vara för mycket vatten?

Under gräsklippet är jorden relativt torr (lite fuktig och varm) men sticker man ner fingret lite mer så är jorden lite kallare och fuktigare. Men jag tycker att de borde ha slokat tidigare, borde jag inte ha märkt det i morse? Nu under dagen har det varit soligt, så då borde de snarare se bättre ut.

Det har också varit ganska blåsigt idag, jag vet inte om det kan ha något med saken o göra?

Förstår att det kan vara svårt för er att säga, men någon kanske har någon gissning?

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Halvdansken
0

Har du hål  i botten på tunnorna?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Storkebodas
0

#1 Ja, en är helt bottenlös och de andra har fyra små hål. Det kanske är för lite?

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus