Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterfröerfrösådder
Läst 3594 ggr
Chinilla
0

Billiga plastlådor

Är det någon som har tips på var man får tag i billiga plastlådor för att ställa sina plastkrukor i. Jag såg någonstans tipset om att spara lådorna som man får storpack köttfärs i tex, och det var ju smart. Det har jag börjat gjort och de funkar ju suveränt. Men jag behöver ju ett flertal lådor snart som helst inte ska kosta alltför mycket och jag kan inte köpa på mig alltför mycket färs under den tiden. Efter omplanteringar tar ju plantorna så mycket mer plats. 😮

Bjornen
0

Champinjoner levereras till butiker och storkök i blå plastlådor. De är engångslådor och bör kunna erhållas gratis. Jag brukar ofta se dem i återvinningscontainrarna.

beem
0

Jag har köpt olika typer av plastfat på loppis - runda och fyrkantiga. Jag betalade 2:-, 3:- och 5:-.

Plastlådor som varit godis i kan man köpa billigt i de flesta affärer.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Anna_Sv
1

I affärer som säljer lösgodis (som man plockar själv) brukar det finnas mängder med stora fyrkantiga burkar som man kan tigga till sig när godisleverantören är och fyller på, passa på då ;-)

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

Chinilla
0

Tack för tipsen! 🙂 Ska kolla in affärer och loppis om det dyker upp någon.

Ove-D
0

Att så frön i tycker jag är bra med plastburkar/kartonger/lådor för SALLADER från pizzeria. Jag sparar mindre som coktailtomater brukar ligga i. Jag föredrar de som har lock så de kan hålla fuktigheten men jag gör alltid lite hål i både botten och locket.