beskärning
denna vinter har gått hårt åt våra buskar, fick slänga både rododendron och lite av varje. Nu frågorna, vi har krypthuja vid ingången som har blivit bruna och hemskt fula. Kan man skära ner dem helt och se om något nytt kommer så det blir grönt igen? Fast ärligt talat så tycker jag inte det vore så bra se bara stumpar en längre period just vid ingången. Idéer? Ska vi byta mot något annat? Vad? Bilden är från förra året, dessa syns till höger under syrener mm.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Mars månad var mycket besvärlig för många buskar och träd och speciellt vintergröna växter har tagit mycket stryk. Tuja är en av få barrväxter som kan skjuta nya skott från gammal ved.
vi fick klippa ner våra "rosenhallon" och buskar med "lila tofsformade blommor helt, pga de vikt sig och lög åt alla håll. rosenhallonen komme rigen, det vwt vi. Men denandra busken vet jag inte. Hoppas att den gör det. dessa buskar står i kanten av vårt dass, som står intill vägen. och bildar lliksom ett insynsskydd när man går dit. Man vill ju inte att grannarna ska se när man går eller hur ofta. Nackdelen med sånt.. Vi har satt upp en liten spaljé i väntan på att buskarna ska växa upp igen.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk