Alla är vi barn i början
Hej ni! Som nybliven första-gångs-trädgårdsägare känner jag mig förvirrad. Läser en del trädgårdstidningar men de råd som finns där känns lite för svåra. En massa ord som inte förstås. Jag behöver en ABC-bok för förstaklassare. Finns det någon sådan ni kan rekommendera? Den trädgård jag nu har i min ägo har inte fått någon som helst kärlek på många år ( huset har varit endast för uthyrning) så jag ska lixom börja från noll. Hälsningar från ettagluttaren!
Tårta mera!
Första sommaren gör du ingenting mer än att du klipper gångar med gräsklipparen i gräsmattan, för många bortglömda växter kommer kika upp som du då märker ut var de finns (för det glömmer man snabbt) samt så kommer du se var du inte ska ha en rabatt (tex mitt i kirskålsodlingen).
Ta bilder på sådant du inte vet vad det är och lägg ut här så kan vi säga om det är spara eller slänga.
Min favoritbok är denna: http://www.prisjakt.nu/bok.php?p=55671
På hösten kan du gräva en rabatt, dit du sedan på våren flyttar de växter du hittat i trädgården.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus