Trädgård iFokus

Trädgård

Etikett: krukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 1719 ggr
lena.m.we
0

Hittade i orkidékomposten, vad är det..?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min ena orkidé har sett ledsen ut ett tag och igår bytte jag komposten den stod i för att se om det hjälpte. Då hittade jag flera vita trådiga saker i komposten, har bifogat en bild. De hade som en pilformad knopp längst upp och en längre "svans". Vad är det, någon som vet? Är det något slags skadedjur eller nån slags mögel? Har haft den i fönstret i badrummet, det kanske varit för fuktigt. Nu står den i ny fräsch ordkidékompost iaf och hoppas den repar sig..

beem
0

Menar du det som ligger  mitt i bild. Det är ju något som växer. Man ser blad och stjälk och på stjälken sticker det ut små rottrådar..

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

lena.m.we
0

Ja, det vita. Bilden är kanske inte så bra.. Jo, uppenbarligen något som växer, men vad..? Ser/såg dock inga rottrådar på stjälken..

beem
0

Där stjälken böjer sig närmare bladet ser det ut som det sticker ut en liten begynnande rottråd. Det är svårt att avgöra vad det är men skulle kunna vara en pense.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

lena.m.we
0

Jaha. Nej, det är nog barkens kant man ser där bakom vid böjen. Såg inga begynnande trådar när jag tittade på den nämligen. Nåja, har slängt ut allt nu, var mest nyfiken om någon visste vad det kunde vara.