Odla/plantera på balkong nu?
Hej!
Kan jag plantera någonting på min balkong så här års? Det kliar i mina fingrar.
Jag har sått tomat, paprika och lite örter till balkongen. Krukorna står inomhus men det är kul att komma igång i alla fall!
Du kan ju sätta vitlöksklyftor och sätta ut dom varma dagar i solen.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

#1 jag tittade på det här med att förså på odla.nu, men då skall ju fröna stå så himla kallt?
Nu är jag långt ifrån en expert, men jag sådde som sagt lite fröer för 10 dagar sedan. Jag har haft krukorna stående i mitt köksfönster. Vi har sol rakt in på eftermiddagarna och det blir ganska varmt där, säkert 25 grader i alla fall. Det blir svalare på kvällen och natten men inte under 20 grader. Varenda tomatfrö har grott, basilika, oregano och timjan växer också hur fint som helst, och nästan alla paprikor har grott.
Man kanske kan lyckas ännu bättre om det är svalare men det verkar gå riktigt bra bara i ett vanligt köksfönster.

#4 tack! Fick precis svar från ett annat håll också att det går utmärkt att börja så inne, i rumstemperatur, så det är väl vara att sätta igång! :)