Regnet det bara öser ner....
…och till min förtvivlan så verkar många av mina rosors knoppar ruttna innan de slår ut. Värst drabbad är min ena Mme Plantier som ser riktigt deppig ut… Det andra exemplaret har klarat sig bättre eftersom det står under plommonträdets skyddande krona. Min Aimable Amie har delvis lagt sig och de flesta perenner likaså, det mesta ser trist ut nu. Det enda som verkligen trivs är ogräset…. Regn i alla ära men måste det komma så mycket och på en enda gång?
Så nu har jag gnält av mig, nu känns det bättre!

Här öser det också ner en massa regn. Hoppsa det regnat klart till helgen för då börjar semestern.

Om en annan kunde få lite av det också. Skicka iväg det norrut innan ni har gjort slut på det.
Ja visst är det underbart! Vi var iväg under midsommar och då åkte vi från en gräsmatta som var mer brun än grön, när vi kom hem kunde den åter benämnas gräsmatta. Här vattnas det aldrig på gräsmattan men däremot kan rabatterna få en skvätt om de måste ha.
Nu blommar det ordentligt!! Tänk vad lite vatten kan göra!
/Lillianna
~ Lillianna ~

Här har det regnat midsommarafton, MYCKET!
Midsommardagen och söndagen var det uppehåll men måndag och idag (tisd) så regnar det…*suck*…jag är också sk*tless på regnandet ÄVEN om jag tror (o)gräs och växter behöver det..
Men JAG och några andra växter vill ha SOOOOOOOOOL..och SOOL NU!!!

Hos oss kan det gärna hålla ut ett tag. Och solen torka lite. Blött….

Här ska det ha regnat 130 mm sen igår… och det förvånar mig inte, vägar är eller har varit, avstängda, källare vattenfyllda osv osv. Den reparation som gjordes på riksväg 32 här nedanför efter skyfallet i torsdags, har redan spolats bort. Bara att börja om igen.

Här ska det ha regnat 130 mm sen igår… och det förvånar mig inte, vägar är eller har varit, avstängda, källare vattenfyllda osv osv. Den reparation som gjordes på riksväg 32 här nedanför efter skyfallet i torsdags, har redan spolats bort. Bara att börja om igen.
21mm har vi fått under gårdagen och idag inget alls faktiskt… här på Munsö är det torrt och bara någon mil bort har det regnat mycket idag… stora pölar på vägen…
Numer pensionär i Nynäshamn

Idag var det något bättre men gräsmattan är klafsig och har stora pölar. Och jag binder upp och binder upp och har slut på alla former av stödpinnar. Så nu är det bara ut i skogen och leta grenar.
Sådana här regniga perioder älskar jag mina Rose de Rescht som är helt oberörda. De buskarna står stadigt och är låga och runda och blomman är lika fin fast den är dyblöt.

Igår började det skramla framåt kvällskvisten. Knappt centimetern stora isbitar föll från himlen i såna kaskader att det knappt gick att se träden några hunra meter bort. Men det var ingen längre hagelskur, det fortsatte häva ner vatten sen nån halvtimme. Jag fattar inte var allt kommer från? *dum fråga så klart* Men nu kunde det bli en rejäl sommarvärmebölja istället, så vi får lite glädje av vår vackra natur.
Oj vad roligt det låter Christina, tänk om man kunde komma…
Numer pensionär i Nynäshamn

Det är jag och en granne som har öppen trädgård. Hoppas vi får med oss fler nästa sommar. Om inte annat så ger det en utmärkt chans att kliva in på andra människors gårdsplan och se hur de har det. Istf att bara kika från vägen…..