Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettervilda-växterogräs
Läst 2174 ggr
JimJ
0

Vill ha bort ogräs

Vi har en massa ogräs och små-träd på baksidan som vi vill ha bort. Tyvär går det inte att använda varken gräs-trimmer eller gräs-klippare där bakom. Finns det något medel man kan strö över för att få bort växtligheten där? :-)

Det är en större yta, men det ligger massa stenar, tjocka små-träd och annat skräp som gör att nylon-tråden på gräs-trimmern går sönder när man försöker klippa där. Gräsklipparen vågar jag inte använda för mycket på grund av all sten och skräp.

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

kickboard
0

Det beror väl på vad du ska ha marken till sen. Om du planerar att göra det till gräsmatta. måste småträden och stenarna bort först. Möjligtvis med hjälp av grävmaskin om stenarna är stora, men vissa större kan säkert vara kvar.  Ogräset försvinner sedan när ni börjar bearbeta marken för sådden.

Bjornen
0

Lie !

Coturnix
0

Får!

JimJ
0

En gräsmatta är vad som är planerad för baksidan. Men stenarna är inte så stora, det är mestadels små-sten. Men det är inte lite små-träd, sten, kottar och annat skräp. Det tar ju flera dagar att få iordning där. :-)

Haha. Ett får var ju iofs en bra ide. :-)

Christina
0

Har haft flera liknande delar som jag jag gjort iordning. Och - ja - det tar åtskilliga dagar. Kanske kan du ta en bit i taget? Kanske kan du ha fest och bjuda vänner att röja?

JimJ
0

Ja, det får nog bli så. Ni är alla bjudna på ogräs-fest hos mig på fredag! Det bjuds på allt från knapriga kottar till grillade stenar. :-)