Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 2260 ggr
Margareta
0

Årets längsta dag....

Idag är det årets längsta dag.

Fira detta med att sitta uppe och titta på soluppgången är mitt förslag.

Låt oss inte tänka på att det redan i morgon är mörkare igen…

Numer pensionär i Nynäshamn

Christina
0

Fast inte så väldigt mycket mörkare …. än. Känns så märkligt att det vänder just nu, när sommaren ska börja. För mig har alltid midsommaren varit avspark för sommaren. I år kändes det dock som om den kom tidigare. Aldrig har jag haft så många blommande rosenbuskar till midsommar som nu.

Margareta
0

Jag tycker som Du Christina att midsommar är avsparken för sommaren, det har väl med ledighet att göra. I år är det verkligen tidigt, massor har blommat ut redan. Det blir problem att hitta lupiner i morgon…

Christina
0

Och vi har alltid brukat ha syrener i kransarna. Men de är utblommade sedan en dryg vecka. Får väl offra några Rosor.

Margareta
0

Jag är så GLAD!!!

Två av mina nyplanterade rosor började blomma just IDAG!!!
Jag som inte ens trodde de skulle blomma i år.

Rose de Recht blommar och Maidens Blush blommar. En enda blomma var än så länge, men jag har fått känna den underbara doften… Louise Odier och Gerbe Rose har knoppar…

Christina
0

Grattis - mina Rose de Rescht har stora knoppar som spricker ut vilken dag som helst. Dock inte ännu. Och Maiden's Blush kommer nog att låta mig vänta minst tio dagar till.

Margareta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Louise Odier börjar nog blomma snart…

Margareta
0

Rose de Rescht står bredvid (jag tryckte ner dem båda i en befintlig rabatt bredvid en buske jag kapade in hårt för att få plats)

Margareta
0

De andra tre fick plats i en häck där jag tog bort några Ölandstok. De står dessvärre lite trångt för maken fick ont i ryggen innan det var klart…