Vad är detta?
Jo…jo..jag planterade en växt, perenn förra året..tyvärr, tyvärr glömde jag bort spara "växtbeskrivningen" såååå…nu undrar jag om någon av er vet vad detta är?
Jag har för mig blomman är rosa..har en till på ett annat ställe…syyynd att jag är så slarvig och inte skriver ned, dokumenterar vad detta är..

Någon som vet?

tyvärr har jag ingen aning om vad det är för växt… Men det finns nog nån duktig här som kan svara på det:P
Lycka till!
Kramar//Carro
Incarvillea delavayi = rosenincarvillea gissar jag

Det är en av trädgårdskloxinie-arterna och numera säljs nog nästan bara den mindre härdiga Incarvillea delavayi som numera ska heta rosenincarvillea. Rötterna behöver ha det väldränerat och torrt under vintern annars är det stor risk för att rötterna ruttnar.
Incarvillea delavayi säger jag med som planterade mina första i våras efter ha köpt dom på Älvsjömässan i våras. Härliga blommor.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Roligt om den övervintrat hos dig Shannisen. Jag köpte den också på mässan i Älvsjö i år och den blommar fantastiskt fint. Men jag har nog räknat med att den får bli en ettåring hos mig.

TACK så jättemycket!
Ja, det ÄR en Incarvillea delavayi. Jag kollade länkarna och den ÄR jättefin när den blommar..ja..även utan blommor är den fin..Hoppas den överlever nästa vinter också..

Tack för era svar, NU har jag dokumenterat blomman så samma fråga återkommer inte nästa år…