Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterväxthusuterumvinterträdgård
Läst 4293 ggr
Lillianna
0

Era uteplatser??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur ser era uteplatser ut?? Vore kul att se var ni sitter och äter tex?Här är en bild på halva vår *ler* Visst är rosen tjusig!!

/Lillianna

~ Lillianna ~

Mervi
0

Jättefin.!

Margareta
0

Vi har ju inte bott så länge (dec 2006) och mitt mål är MÅNGA ombonade uteplatser och där är vi inte ännu, men så här såg det ut på framisdan (högt fritt västerläge med kvällssol till solen går ner) i våras….

Numer pensionär i Nynäshamn

Margareta
0

Baksidan ligger i österläge med morgonsol över berget.

I träsoffan dricker vi vårt morgonsoffa och bordet används till måltider beroende när vi äter och om man vill ha sol eller ej.

Margareta
0

På framsidan har jag påbörjat projekt "byta-Ölandstok-mot-rosor" i rabatten kring uteplatsen.

Det är tänkt att bli ett lågt luftigt staket med spalje runt för mina Rosor. Än så länge står där bara tre Rosor och den mittersta blev hastigt nerstoppad när min man fick ont i ryggen under grävandet, så den bör nog flyttas.

De är från vänster: New Dawn, Félicité Parmentier och Maidens Blush. I hitkanten av golvet planerar jag en rosenbåge för min GerbeRose och några till.

Christina
0

Vi har vår frukosthörna på husets ingångssida. Soligt från tidig morgon fram till kl 15.00.

Middagsplatsen är på terrassen som vätter mot sjön.

Här i hammocken ligger jag och läser på kvällen. Lagom skönt tills solen går ner.

Margareta
0

En hammock står på önskelistan…

Christina
0

Svårt att hitta bra hammockar tycker jag. Som lite slarvig person vill jag inte behöva täcka över och skydda. Min är urgammal - 40 år - tror jag och i järn. Borde ersättas men jag vill ha en likadan och varken plast eller trädetaljer. Vill att det ska räcka med att byta tak och dynor då och då.

magma
0

Här med, önskar också en hammock. Mina föräldrar har i många år haft en trähammock utan tygtake, istället har de byggt ett i trä där de har fullt med fetbladsväxter, taklök och gräs på taket och baksidan och sidorna är spaljeér. Nu börjar det bågna betänktligt dock…

Margareta
0

Det var en god tanke att undvika trä, jag hade tänkt en i trä för att det stämmer med en del annat jag planerat… Får tänka om, för även jag är av den slarviga sorten när det gäller sådant man skall komma ihåg… skulle bara…telefonen ringde… osv