Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 1135 ggr
Margareta
0

Det går för fort...

Eftersom jag bor i ett nyköpt hus med ny trädgård (6 månader den här veckan) så vet jag ingenting om vad som kommer i rabatterna.

Min tanke var därför att försöka fotografera hela tiden och sen lägga in bilder här för att få hjälp att identifiera mina växter.

Jag hinner inte med, det blommar UT alldeles för fort. Jag borde tagit fram kameran varje dag och det har jag inte gjort. Jag har fullt upp med att vattna.

Nu blommar i alla fall en klematis och jag skall ta kort på den i morgon. Pionen har nästan blommat ut och jag HOPPAS att det skall slå ut fler blommor för den är verkligen underbar. Jag tog kort på den idag.  Jag har även en buske som jag är osäker på och den har ev också blommat ut.

Massor av spireor och en ginst är slutblommade sen länge och jag hann inte ens ta kort ordentligt.

USCH säger jag….

Numer pensionär i Nynäshamn

Christina
0

Jag håller med dig om att detgår för fort just nu. Jag har fullt sjå med att hinna uppdatera min hemsida över växterna. Där vill jag varje år ta en bild i helfigur av varje buske och perenn för att se hur de utvecklas sig. Men hinner inte riktigt med.

Just nu har jag pendlat mellan landet och trädgården och stan, eftersom jag återgick i tjänst för ett specialprojekt 15 maj efter att ha gått i pension 1 april. Ett roligt projekt och bra pengar lockade mig att gå tillbaka och dessutom kan det mesta göras på distans. Men lite stressigt blev det allt och inverkade på mina tänkta trädgårdsplaner för denna första sommar i friheten.