Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterfruktträdbärbuskarbärväxter
Läst 2192 ggr
Gabriela
0

Hål under äppelträdet?

Hej! Jag har fått stora konstiga håll under äppleträdet,det verkar som om jorden under rötterna har "försvunnit". Främst runt stammen. Jag har fyllt på med ny jord men den verkar sjuka ner. Under sommaren har håller blivit större, dock syns inga djurspår alls. Resten av trädgården är "odrabbad". Vet någon vad det kan vara för problem? Obestämd

Bjornen
0

Sork de arbetar nästan bara underjordiskt.

Om det är uppfyllnadsjord så kan jorden ha packat sig bra denna blöta sommar och utrymmet mellan stenar har fylls igen och det fattas jord.

Gabriela
0

Tack för svar, Björnen!

Jag trodde att om det var sork skulle hållen vara små, de lämnar väl jordhögar också? Ska fylla på igen för att se om det hjälper. Cool

SannaHolmgren
0

Inte alltid sorken lämnar spår ovan jord. Vi hade ett ungt äppelträd som plötsligt en dag välte. Det var bara att lyfta upp. Där hade sorken härjat och gnagt av alla rötter, det var bara kvar en knölig klump längst ner. Med gnagmärken. Du får sätta katten i arbete, om du har någon :)

anki1
0

vårt äppelträd oxå. Plötsligt var trädet alldeles "löst" det hade inga rötterkvar. Inget syntes på marken.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Gabriela
0

Oj! Tack för alla svar <3 Ska dubbelkolla och se till att fixa problemet. Jag älskar mitt äppelträd och vill inte förlora det. Har ingen katt tyvärr. Cool