Slangvagn
Typiskt, när jag blir litet trött, så börjar jag tro att om jag bara hade andra redskap, så skulle allt gå lättare.
I alla fall så stod jag idag länge och suktade över en rätt dyr slangvagn. Har stora ytor att röra mig på i trädgården och även om jag har vattenposter på flera ställen så blir det många meter slang att dra i, när jag på sommaren går runt och vattnar. Och sedan måste slangen lindas upp för att inte ligga härs och tvärs över gräsmatten, som klipps två ggr i veckan. Och dessutom ser det inte snyggt ut när slangarna ligger framme.
Är en slangvagn ett nödvändigt tillbehör? Har du testat någon?
Hej jag skulle tippsa dig att köp en slang på rulle som nästan drar ut sig själv o rullar ihop sig åxå, har en sådan själv jättebra tycker jag, fast den måste sitta bra fast ivägen annars så drar man itu den,,,,,,,,, hade Masse
Vi har en sådan vagn som på bilden, fast äldre modell och den har varit jättebra! Lätt att dra ut och rulla in igen! Efter ca 30 år är den nu ganska sliten och jag funderar på att köpa en ny. Jag ska kolla runt lite på vad som finns, men antar att det blir en likadan som tidigare, eftersom den funkat så bra så länge! Rekommenderas!
Kollade runt lite på slangvagnar och Gardenas vagn (den på bilden) kostar ca 300:- och en slangvinda som rullar ihop sig själ kostar ca 1200:-
#1 Hur många meter slang får plats i vindan?

Det finns olika storlekar, men jag vill ha en med 20 meter. Mer blir tungt att dra tror jag. Det finns billiga och dyra modeller. De billiga ser ut att väldigt smala hjul och det duger inte hos mig. Då skär hjulen ner i jorden.

Jag gav min mor och hennes sambo en slangvagn som påminner mycket om den på bilden om det inte är samma. Jag tycker den är bra för sitt pris, men en stabilare skulle inte skada. Stabilare grejor brukar vara tyngre, så det kanske inte är bättre för den skull.
Vi har också en sådan men den är ingen favorit direkt. Bökigt att vingla in slangen ut och in igen. Har blivit mer van med tiden men i början tyckte jag den var ett dåligt köp.

Jag har en precis sådan som på bilden, Gardena. Den är riktigt dålig. Handtaget lossnar gång på gång och den är obekväm att dra med sig.