Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettervilda-växterogräs
Läst 3958 ggr
SannaHolmgren
0

Ogräs är fint.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visa en bild på ogräset som ni har, kan vara roligt att se om vi har samma ogräs.

Jag gillar mitt ogräs, jag har massor av ogräs i olika storlekar och i olika färger. Först ut är denna söta lilla blomma som dyker upp här och var. (Vad heter den? Är det någon som vet?)

SannaHolmgren
0

Ett gott ogräs. Rensar bort massvis i grönsakslandet varje år.

SannaHolmgren
0

Den här är besvärlig, men visst lyser den upp.

Bjornen
0

Bara för det växer av sig självt behöver ju inte vara ogräs utan det är bara vildväxande.

# 0 är skatnäva (Erodium cicutarium)

# 1 kan man kalla ogräs trots allt.

# 2 åkersenap är väl också ogräs om det växer på åkrarna.

Christina
0

Prästkragen invaderar en del av mina rabatter. På vissa ställen finner jag mig i det. Den blommar länge och är dessutom rätt så lätt att rycka bort, när det blir alltför trångt kring de pimpinellrosor som finns här i röran.

Mycket av det vilda är jag rädd om i min trädgård. T ex en slänt med Skogskovall 'Natt och dag' och en annan med Midsommarblomster.

Mervi
0

Prästkragar har jag också i massor. Det blir att rycka upp dem när de har blommat klart. Just nu lyser det vackert i rabatten.

SannaHolmgren
0

Hihi. Jag menade inte ogräs egentligen, utan jag menade sådant som inte är planterat.  Tack för namnet på skatnävan^^

Prästkragarna "invaderar" också min trädgård, men de är ju fina. Jag har en backe som brukar blomma fint med aklejor, krolliljor och prästkragar,

flaxss
0

jag har ogräs med vilje som brokbladig kirskål i kruka då och liljekonvalj i kruka och kamomill i kruka (hmm stavde jag rätt?) sen så loka och en annat  med