Nu har jag skaffat pallkragar.
Äntligen har det kommit hem pallkragar. I morgon ska vi börja och så får vi se vad det blir för resultat av det hela.
Även frön för lite olika sallad och morötter och gurka har inköpts. Om jag får glada barn i sommar, det märker vi längre fram dock.
Men jag vill tacka för den otroligt fina inspiration jag får från den här sajten och från er medlemmar.
Ni är värd en dagens ros tycker jag. För ni gör min trädgård finare och ja nu nyttigare också :-)

Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag målade mina pallkragar förra veckan. Faluröda blev de. Har satt mina jordgubbar där och hoppas det blir bra när de blommar.

#1: skoj, har du bild på dem?
Audiatur et altera pars

Nope. Tänkte vänta tills jordgubbarna blommar. Kan tänka att det blir fint mot det röda. Kan ju alltid fota dem hur de ser ut nu…fast det bara är lite grönt där..:)

Ja men gör det. Alltid roligt att få se nu och då bilder. Så får vi se nu bilder nu. ;-)
Audiatur et altera pars
Jag har också pallkragar på min koloni, gör ej om mitt misstag från förra året då jag tog för lite jord fyllde dom tyvärr bara till hälfte och det blev ej så bra resultat i år har jag fyllt dom ända upp och det växer så det knakar
Var får man tag på pallkragar?

Jag köpte mina igår på granngården. 159:- för obehandlade pallkragar. Och 179:- för röda pallkragar. ;-)
Audiatur et altera pars
Tack! 
*på väg till Granngården*

Har man ingen pappa att snatta pallkragar från kan man ringa en transportfirma eller verkstad och tigga eller be att få köpa billigt. Det KAN gå.

Finns även kragar till "halvpallar. De är lite mindra än vanliga. Då kan man variera lite.:)
Maken upplyste mig precis om att det finns på hans jobb och att han förmodligen kan få köpa loss billigt!
Tänk, hade ingen aning om vilken tillgång han kan va!

Grattis - och är de litet nötta så kan du måla dem i vilken färg du vill. Vilken tur du har med din man!

andvänder ni en eller två pallkragar i höjd ?
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#14 Jag har bara en enkel men det funkar säkert lika bra att trava dom ovanpå varann..

#14: Jag använde två till morötterna då de kräver mer jord. Sedan använde jag en till de andra grönsakerna. Så svaret från mig får bli det beror på vad jag sår .-)
Audiatur et altera pars