Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterträdgårdsmaskinerträdgårdsredskap
Läst 3586 ggr
Christina
1

Elcykel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till maskinparken vid stugan kommer snart att fogas en elcykel. Den är mitt impulsköp denna vecka (och sommarens får det bli också för den delen). Den är helt och hållet min. Maken har en stor och tung flakmoppe, som jag tycker är jobbig att sparka igång, så nu ska jag susa mellan handelsboden och båtbryggan med den här. Behöver inte släpa ut bensin till Ön utan laddar bara batteriet då och då. Jag kommer t o m att kunna skjutsa en person eller möjligen två, om de är av det smalrumpade och lättare slaget.

Den är beställd och betald och båten från Kina med min cykel ombord har siktats nära svenska farvatten.

Visst ser den ut att vara rätt fordon för en nybliven pensionär? Och naturligtvis valde jag den för att den var röd och söt! Säg att jag gjort ett bra köp!

AnnaO
0

Jättefin! Hur långt går den på en laddning?

Christina
0

Den ska gå 35-40 km på en laddning. Säger säljaren. Det är alltså en liten 'minitaxi' från Kina.

Klassas som en cykel av Vägverket och ska egentligten inte gå fortare än 25 km/tim. Men  man kan trimma den och få upp högre fart. Fast 25 km/tim är helt ok för mig på mina smala grusvägar.

Alberta
0

Har den rejäla bromsar? Skrattande

I grannskapet finns det skyltar  'akta, levande barn'  och likande. Nu har det kommit en skylt därunder  'akta, gammal tant'.  Riktigt rörande för nu hinner den gamla damen gå över vägen till sin postlåda.

Christina
0

#3 Haha - kanske skulle jag sätta upp en sån skylt.

Hoppas innerligt den har bra bromsar, eftersom jag har några branta backar här. Även här vimlar det av levande barn, hundar och hästar på vägarna, särskilt under sommarsäsongen då Ön invaderas av sommargäster.

Shannisen
0

Ååååh!

Men vad fin!

Glad

Vill också ha…försöker tänka över behovet men hur jag än tänker så…kan jag inte motivera ett sådant inköp…*suck*. Har ju köpt en fin vanlig cykel så..

Men åh vad fin och praktisk den verkar!..mycket snyggare än vanlig falkmoppe (som iofs inte är sååå tokiga)

Margareta
0

Jättemysig Christina, jag blir riktigt avis faktiskt eftersom mina knän inte riktigt håller för cykling längre. Jag fick en ny cykel för två år sedan och har bara använt den kortare sträckor utan större motlut. Jag bor ju också på landet…på en ö därtill…

Visserligen har vi bilväg, men det känns inte så somrigt att köra bil jämt, man känner sig bara lat…

Numer pensionär i Nynäshamn

Alberta
0

Christina, är den laddad och klar?

SirMaxwells
0

Så fin, mycket kvinnligare än en flakmoppe *fniss* Jag kan se framför mej hur du susar fram i den, hoppas vi får se en bild på det när du fått den:-)

Christina
0

Ja - den ska vara laddad och kontakten bytt mot en 'svensk', när den kommer till mig med Waxholsbåten på måndag morgon.