Vilken markduk ska jag köpa?
Vi ska köra igång med att anlägga upphöjda odlingsbäddar med träramar om ett par v när snön försvunnit. Letar inf om vilken markduk som är bäst men det är en djungel!
Planen är att skala av gräsmattesvålen (bor på åkermark med *massvis* med kvickrot), gräva bort matjorden för återanvändning i "lådorna" (har tillgång till grävmaskin så man måste passa på
) o sedan fylla upp med sand. Markduk på detta, lådor utplaceras o sedan fyller jag upp med singel i gångarna o en rand med plattor runt hela rasket.
Nu är frågan vilken duk jag ska köpa? Det är ju bra om den dränerar bort överskottsvatten men jag vill absolut ha bra kvalitet som står emot ogräs så länge som möjligt då jag är lite uschlig i kroppen o inte vill riva upp allt igen alltför snart.
Tänker också vända om jorden i trädgårdslandet o göra "limpor" o täcka med presenning för att förhoppningsvis får bort det mesta av ogräset där. Tror ni att jag kan lägga presenningar så att de glipar lite mitt på limpan o plantera mitt på ändå, utan att ogräset får det alltför gynnsamt? Tänkte sätta mina squash o pumpor där.