Tips önskas!
Hej!
Jag är ny här och ny på allt som har med trädgård att göra. =)
Jag har precis flyttat in och vill så blommor som ska blomma i sommar. Jag vill kunna så dem direkt ute och inte förså inne.
Jag bor i zon 4 och har sol hela dagen.
Vad ska jag tänka på och vilka blommor rekomenderar ni, det ska vara lätt att anlägga och sköta.
Det är en liten trädgård som hör till en lägenhet så tre, fyra olika räcker. =)
Tack!
Sara
Jag tänkte så blomsterlin, vallmo, krasse och prins gustafs öga i sommar. Alla dem kan man så direkt i jorden.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Det bästa du kan göra är att gå till butikerna där de säljer frön och läsa på baksidan av fröpåsarna. Där står all information du behöver för när och vart de skall sås.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#1 Tack! Är alla dom barnvänliga, alltså inte giftiga? =)
#2 Jag var där igår men det fanns så otoligt mycket och min dotter är inte den tålmodigaste.
Sara

Hur mycket plats har du i m2? Sommarblommor kostar inte mycket, så jag hade köpt "färdiga" istället nu första året.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag vet faktist inte, hade inte planerat att äta dem själv så ;)
lurvponnyn.vimeddjur.se
Ringblommor och gurkört tycker jag hör till de lättaste bara att peta ner nån cm i april och hålla sådden fuktig de gror ganska snabbt + båda är ätliga. Brukar självså sig så de brukar dyka upp år efter år.
#4 Ungefär en till två kvm.
#5 Inte jag heller men jag tror ev Vilda tänker smaka. ;)
#6 Ringblommor är fint, gurkört får jag kika på.
Sara

Om du har 1 - 2 kvm så hade jag köpt några färdiga.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Rosenskära kan direktsås, de blommar sent på sommaren och håller på tills frosten tar dom. Jättefina (en av mina favoriter) finns i olika rosa och vita färger och olika höjder. En släkting heter gullskära och får gula orangea blommor dom sådde jag förra året. Jag har zon 4.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
# 9 Tack, jag ska kika på dom. =)
Sara

Krasse är vackert och lättodlat! Dessutom kan man använda både blad och blommor i maten!
Ringblomma och blåklint är andra sommarklassiker som också är ätbara!
#11 Blåklint är en favorit.
Sara