Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketter: växthusuterumvinterträdgård
Läst 1543 ggr
Diana61
0

Växthuset ÄNTLIGEN klart för bruk.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår blev vi äntligen klara med växthuset så att vi nu kan börja odla i det. Det har varit en lärorik och jobbig tid sedan den levererades, men nu är det avklarat.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Prizma_o_Kristall
0

Grattis!! ÅÅÅ, vad avundsjuk jag blir nu, vill också ha ett växthus:)

Kramar

Diana61
0

Vi skall iväg idag för att köpa paprika plantor och gyllenbärsplantor + upphägningssnören (för jag hittar ej den rulle jag rdan har… som vanligt). Det är så roligt att det inte är sant!

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

JessicaL
0

Oj, vad härligt med eget växthus. Hoppas att det går bra med odlingen!

nilla113
0

Grattis! verkligen en dröm att få fixa i ett eget växthus!

Christina
0

Grattis Diana - du kommer att stormtrivas därinne!

Humlan
0

Grattis! Det kommer att vara värt allt slit och tandgnissel!

Diana61
0

Christina, jag bor nästan där redan nu Flört Helt underbart och jag har så svårt att fatta att det äntligen har hänt. Men en annan sak som är roligt är att min man har blivit mer och mer intresserad av trädgård och odling så han är nästan lika glad över växthuset som jag.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Christina
0

Så kul för er. Hos oss var det faktiskt min man som beställde och satte upp växthuset mot min vilja. Jag trodde inte vi skulle använda det till annat än möjligen tomater och tyckte då det blev dyrt kilopris för tomater. Men hej. vad jag hade fel. >Jag är också jämt där och pysslar sedan jag började dra upp plantor från frö.

Margareta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad härligt och nyfräscht det ser ut. Känslan av att vilja flytta in är mycket stor… 

Jag har alltid varit jätteavis på folk med växthus och nu har jag plötsligt chansen till ett själv… jag har en plats som bara står och väntar….om den inte är för skuggig? Träden i bakgrunden är norr så det är eftermiddagsol man ser 17.30

Jag skulle gärna vilja ha det kombinerat med vinterträdgård eftersom vi har bergvärme som tycks räcka till lite till om det inte blir smällkallt, men det känns avlägset med ett sådant projekt när man inte är så händig själv…

Numer pensionär i Nynäshamn

Christina
0

#9 Det finns ju monteringsfärdigt … och montörer… Skrattande

Margareta
0

#10 tål att tänka på…

Numer pensionär i Nynäshamn