Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 1110 ggr
Mandysan
0

Mina första rosor..

..Har ni blivit inhandlade!=D Dom står nu i rabatten och ser fina ut. Det blev inte Peace eller The Fairy som jag har skrivit om tidigare utan Nina Weibull (3st). Det blev frilandstomater, jordgubbar och smultron oxå.

/Amanda

Christina
0

Lycka till med dem. Nina Weibull är en härdig sort som används mycket i offentliga planteringar, så hon ska vara lättskött. Ingen gödsel i år - annat än vid planteringen. Och kom ihåg - djuuup grop och massor med vatten.

Mandysan
0

Jag hade i mkt vbatten men 10l det vette sjutton… Skönt att jag köpte "rätt" sort (lättskött). Nu är jag bara orolig för att dom ska skymma min tomatplanta men jag hoppas att den växer fortare än dem.

Bjornen
0

Tänk på att skydda tomatplantan mot frost eftersom den inte tål det minsta frost. Nina Weibull är en ganska kompakt ros och tomatplantan blir högre. Plantera inte ut tomatplantan utan sätt den i en större kruka och kanske senare i en hink istället för på friland, då den stå mot en södervägg istället. Hinken kan eventuellt grävas ner för att minska vattenbehovet.

Mandysan
0

#3# Försent, tomaten är redan ute..=/

anki1
0

Min första ros blev Nina Weibull(köpte 2 men bara 1 överlevde), Jag köpte vid samma tillfälle 1 the fairy och en Swany. Det var för sådär 15 år sedan. Jag har skrivit om dem i en annan tråd, jag minns inte vilken.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Mandysan
0

Idag har jordgubbarna fått blommor, jag misstänker att tomaten är död….=( En utav rosorna är riktigt fin nu, har jag tur kanske jag får någon liten blomma:)

Christina
0

Härligt att gå och kika på knoppar.

Frös din tomat?

Mandysan
0

#7 Antagligen frös den=/ Men den har ju inte vissnat helt så den får stå kvar ett tag…

Christina
0

Nyp bort det är dött på plantan och vänta.