Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterparkerplantskolorevenemang
Läst 1317 ggr
Christina
0

Hotellträdgårdar

Även om mitt hotell i Kairo, som jag nämnt i en annan tråd, inte hade mycket till växtfägring att visa upp så finns det ju många hotell som anlagt vackra planteringar. Har du besökt något hotell där själva trädgården varit en upplevelse i sig?

Christina
0

Jag blev gruvligt imponerad av parken till ett hotell i Chiang-Mai i norra Thailand men har glömt namnet. Vad som var så speciellt med den parkanläggningen var att man återskapat ett collage av olika jordbruks- och naturtyper. Ett litet risfält, en palmodling, en fruktodling, osv. Det var alldeles för dyrt för min kassa men det var OK att besöka baren en eftermiddag för ett glas juice och sedan avnjuta parken.

Christina
0

Jag tror det finns många vackra trädgårdar runt svenska hotell. Har rest alldeles för lite i Sverige och när jag gjort det har jag bott hos släkt och vänner. Men det måste ju finnas många som förutom blommor och buskar har egen fruktträdgård, köksträdgård etc. Förslag?

Beck
0

Eftersom jag är från småland och har gått i skolan i Kalmar, kan jag rekommendera Kalmar slottshotell. Mycket fint och dess absoluta närhet till Kalmar stadspark alldeles vid vattnet!

Christina
0

Svenska hotell som jag bott på är Selma Lagerlöf Spa i Sunne och nåt i Rättvik och nåt i Kivik - och har minne av att de alla lade vikt vid trädgården. Men de var små planteringar - inga stora parker.

Adriana
0

Katrinetorps Gård i Malmö, ligger vid Bauhaus Svågertorp

Bjornen
0

Många hotell anlägger fina rabatter vid byggandet eller ombyggandet. Men sedan sköts rabatterna inte alls utan de är täckta av nässlor och döda träd och buskar.

Alberta
0

Jag rekommenderar Brunnsparken i Ronneby.

#6 Jag får tyvärr hålla med dig om den sparsamma skötseln av rabatter. Detta gäller också runt bostadsområden, där man ibland tror att växterna klarar sig helt själva.