Kvarnsten
Jag har fått en kvarnsten som jag skulle vilja göra något häftigt i trädgården med. Jag har en idé om att göra en fontän av något slag men är inte säker. Kanske någon här har något tips om vad man kan göra? Den är ju hiskeligt tung så jag flyttar nog inte den så många gånger. Tack på förhand.
Coolt! Ohhh, murgröna gillar ju jag… ;) Och blomsterkrasse. Klängeväxter…

Tänk att få en kvarnsten på halsen…..
Ofta är det vackert bara att ha det udda föremålet i trädgården.
Jag har ett par stora stenar kvar mitt i en av mina rabatter och vill inte flytta på dem. Trots att det medför lite extra pyssel med ogräsrensning.
Kan du ha kvarnstenen liggande på någon annan sten så att den lyfts upp och syns? Kanske sedan ha den som bas för en vacker kruka?

Några vackra krukor, kryddväxter runt omkring och nån vilmadrass och snygg kudde på, ett ligga och titta på molnformationer ställe, kanske.
Tack för ideér, jag ska tänka till lite till. Fick nån ide om att ha den i samband med ett litet vattenfall….får se om vi fullföljer.

Om det passar i övrigt kan en kvarnsten bli riktigt snygg att kliva på vid entren till huset
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Hej! Kanske du skulle kunna göra ett litet bord?Eller om man även skulle ha den att ställa en vickepump i?…