Groda
Hej igen!
Ytterligare en fråga… Jag skulle gräva i vår rabatt som är gjord som en kulle, när jag kom ner ca 15cm hoppade en svart groda upp, den försvann lika snabbt ner i jorden igen, vi har inget vatten på tomten eller i närheten, är det någon som vet vad det kan vara? Den var ca 10 cm..
/Lisbet
#1 Häftigt! Där kan man höra hur deras parningsläten låter också.

Eftersom vi bor vid en grund insjö har vi grodor i mängder. Lite bekymmersamt när maken klipper gräset, eftersom han inte gärna klipper sönder grodorna. Så det är ett lustigt nöje att se honom svänga hit och dit.
Jag kommer inte in på deras hemsida, inte ens på www.snf.se har försökt massor av gånger men det svarar bara att servern inte hittas:-(
Haha, jag kan se din man snirkla omkring för att undvika grodorna:-)

Vilken härlig sida det där är, med alla grodor 

Asså, lövgrodor är ju bara så himla söta! 
#0 Har du hittat vad det var för en groda du såg?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Överlag övervintrar paddor på land och grodor vid vatten. Jag brukar ha någon padda som gräver ner sig i stora växthuset.
Jag har inte hittat vad det kan vara för en groda… Har sökt på allt jag kan komma på men hittar inget, hittar jag fler så ska jag försöka få upp den så jag kan fotografera den.
Den var helt slät i huden, inte "vårtig" som en vanlig groda, den hade väldigt långa bakben det var nog det jag hant se innan den var borta i jorden igen…