Har varit flitig men behöver hjälp
Det här är resultatet av vad jag har sysslat med senaste veckan. Har grävt upp denna biten som bestod av rötter, rötter och rötter så jag har hunnit ångra mig ett antal gånger att jag gav mig på det…
Och naturligtvis så bara måste jag ha en sittplats i en backe så det blir att flytta på jorden så att man i alla fall får hyfsat plant… Hörnan längst fram har jag lagt marktäckväv under och sen täckbark, har tänkt att ha lite krukor med kryddväxter där och sen så har jag sått gräs på resterande.
Om du nu måste ha den där den står (kanske i brist på annan plats?) så kan du ju välja på att antingen dölja den eller göra den vackrare om du tycker den är ful. Du kan ju alltid slipa och måla om den?
Klä den invändigt med plast och plantera i den, kanske ha grönsaker, ringblommor, sommarblommor, sallad i den? (Ja, inte allt på en gång kanske:)
Eller också gör du en egen plats åt den med plattor eller grus under, och planterar prydnadsbuskar runt den- där finns det ju hur mycket som helst att välja på.
Eller så bygger du en spaljé med två, tre sidor och har klängväxter på den, antingen sommarblommor eller perenna växter.
Problemet är att den inte är min, alltså vill jag inte lägga ner för mycket pengar/tid på att göra i ordning den. Den tillhör min hyresvärd och han vet inte var han ska ställa den annars (han ser den inte från sitt hus så den stör ju inte honom där den står).
Funderade själv på om man kunde ha nån form av klängväxt som (kanske med hjälp av lite hönsnät eller nåt) kunde växa över den så att det i alla fall blev något grönt, skönt att titta på istället… Men vilken växt är i så fall lämplig?

Varför inte låta en klematis 'Summer Snow' klättra på ett hönsnät runt kärran.
Den växter fort upp varje sommar och ska klippas ner tämligen hårt, så den tål säkert en abrupt klippning när som helst, ifall kärran plötsligt ska användas".
Ett annat alternativ som växer fort är humle!

Humle växer upp till 8 cm om dagen och huvudsakligen på sena eftermiddagen.

Vilken tur att du inte har så många amplar, det skulle ju bli jättejobbigt att hålla reda på alla då… 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Vagnen skulle jag rama in med spaljé på pålar mellan och låta klätterväxter av olika slag klättrea över spaljén och på så sätt dölja den.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#5 Klematis är så fint!!! Problemet är bara att jag brukar ha sån otur, har nog köpt klematis 5-6 gånger olika sorter men lyckas aldrig med dem. Att kärran ska användas är ingen risk, den är i stort sett bara skrot och går inte att använda längre.
Humle är förvisso ett alternativ men jag är inte så jätteförtjust i det, köpte det för några år sen och trodde att jag skulle gilla det men…
#7 Vadå många amplar…
Om du syftar på de som skymtar på första bilden så är det bara en liten bråkdel av vad jag har… Tyvärr har jag ingenstans att hänga upp dem men det är faktiskt ganska snyggt med hängfuchsior på en stenmur också…
#8 Jo, hade det varit min vagn eller i alla fall min mark så hade jag kanske gjort så men nu vill jag ju inte lägga ner alltför mycket pengar på det. Dessutom så finns det ett problem till, tänkte ta det i en annan tråd, nämligen bambun….
En liten fundering jag har nu är om jag kanske skulle ta en stor balja och ställa den mitt uppe på vagnen och låta växten breda ut sig därifrån?!
Men ska jag våga satsa på en klematis, som ju är något som jag faktiskt gillar eller ska jag satsa på humle som kanske är lättare att få till att växa….