Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterträdgårdsdesignträdgårdstrenderträdgårdsprylar
Läst 7819 ggr
Faxlin
0

Trädgårdsmöbler

Tänkte höra vad ni har för möbler i era trädgårdar.
Lite skojigt att se tycker jag ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

zzaga
0

Jag har skitfula vita plastmöbler dekorerade med lite alger:/ *depp*

Jag tycker det där med trädgårdsmöbler är ganska svårt . Jag har inte hittat många som jag tycker är fina.

Faxlin
0

Nej, det kan vara kruxigt. Själv har jag fastnat för trä. De i hardwood, lite mysigt med den röda färgen.
Hade jag råd skulle jag nog välja teakmöbler. hihi

Audiatur et altera pars

Pia
0

Jag har ett set om stort bord och två fåtöljer (i något obestämt trä…), en soffa som jag köpte till, men som egentligen inte alls är skön att sitta i samt lite lösa stolar att använda vid behov. Men bäst är hammocken…

Bord/stolar/soffa skulle jag vilja måla om egentligen i lite härliga lackfärger. Såg ett så snyggt set en gång där de målat i olika skarpa färger, en grön och en röd stol, gult bord och röd soffa, det blev en riktig färgklick och man blev så glad av det:)

Christina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trädgårdsmöbler har kommit lågt på vår prioritering jämfört med roliga trädgårdsmaskiner .

Ute vid växthus och köksträdgård har vi den här. Som jag någon gång ska byta ut mot något snyggare.

Christina
0

Och på framsidan av huset har vi detta bord och soffa i målad furu. Samt en blandning av vita plaststolar.

Christina
0

På terrassen står ett nyinköpt vitmålat furubord från IKEA. Tillhörande fyra karmstolar har vi inte hunnit montera. Och en uppsättning av de billiga plaststolarna som är såå bekväma, stapelbara och lättflyttade.

Christina
1

Vid sjön har vi det här hemsnickeriet.

Christina
0

Hammocken har vi ärvt av makens mormor och den är nog minst 50 år. Lite sned och vind.

Pia
0

Det där hemsnickeriet på klippan gillar jag skarpt, vilka härliga morgnar och kvällar man kan ha där…:)

Christina
0

Det övriga ska bli snyggt - nån gång ……..

Pelle
0

Rätt trista, men nätta och bra IKEAmöbler i stål och hardwood.

elenor
0

De här stolarna från IKEA är våra skönaste trädgårdsstolar. därför har vi dem här inne i uterummet, trots att de verkligen bryter stilen.

elenor
0

De flesta av våra trädgårdsmöbler är av gammal traditionell typ. De är målade med linoljefärg i "Köpenhamnsgrönt".

lisette
0

har en hammock sedan 19frösihjäl, två bruna trästolar och en soffa med dynor som jag köpte på loppis för en 10:a… :D

Christina
0

#12 - Elenor - ja de stolarna är verkligen ursköna att sitta i. Om det inte var för att jag bestämt mig för en vit trämöbel på terrassen hade jag köpt dem.

Alla plaststolar ska mer eller mindre förvisas till förrådet när sommaren kommer på allvar. De inköptes för att de kostade 25 kr/st - sådant kan jag aldrig motstå - och går lätt att trava.

lisette
0

jag tror att nästan alla har plaststolar… :D

Norrskenet
0

jag har i något teakliknande träslag. En stor fördel med mina är att armstödet på soffan kan fällas ner så det blir en riktigt skön liggplats

Faxlin
0

De såg lite rödaktiga ut dina möbler Norrskenet. Fast det kan ju vara bilden som förvillar. Teak möblerna brukar vara ljusare när de är nya och sedan anta en grå/silver ton när de blir äldre. Om man inte väljer att behandla dem då.

Teak möbler är lite dyrare i inköp än övriga hårdträ möbler men i gengäld så är det den enda möbel grupp av trä som ej behöver behandlas. Såvida man inte påbörjat behandling då för då måste man fortsätta eftersom man då dödar träets egna tillskott av olja. ;-)
hehe, usch vad hemsk jag är med mina utomhus möbel fakta. hihi

Audiatur et altera pars

Norrskenet
0

Jag har slipat och oljat in dem och eftersom dom står "inomhus" så blir dom inte grå

Faxlin
0

oki, det spelar ingen roll om de är inom eller utomhus, det är oljan som gör att de inte blir gråa. ;-)
Om man oljar in dem så blir de inte grå.

Audiatur et altera pars

Christina
0

Hittade den här gamla tråden. Har ni tagit fram trädgårdsmöblerna ännu? Gjort några nyinköp eller planerar några?

Själv planerar jag en skuggplats. Båda mina uteplatser är soliga och förra sommaren var det några dagar då vi fick bära ut stolarna till en skuggfläck på gräsmattan. Planerar göra en rundel med stenar där och ha en permanent plats i skuggan mellan kl tolv till fem ca på dagen. Vem vet - kanske blir det en värmebölja i sommar igen då det är outhärligt sitta mitt i solen?

Margareta
0

Just nu känns det som att det gärna får bli lite outhärdligt…

Numer pensionär i Nynäshamn

Diana61
0

Vi har mörkgrönt plast set som vi hade vid sommarstugan och den hänger med fortfarande. Vi har 4 stolar och dynor till  dom med samma tyg som parasollet.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Pyttelite
0

Efter att ha läst en hänvisning till Adirondack-stol är det dag att väcka denna tråd till liv.

Vad har ni för trädgårdsmöbler?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Adirondack_chair

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

• Redigerat 2021-08-21 12:51 av Pyttelite