Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterlökväxterknölväxter
Läst 1289 ggr
pjuck1
0

få bort gammalt?

Vad gör jag med snödropparna när de inte längre blommar?

Är det bara att vänta på att bladen vissnar innan man kan ta bort dem eller kan jag på något sätt bli av med dem nu innan utan att förstöra dem? Tycker att det ser så tråkigt ut med de långa bladstjälkarna i landet :(

Christina
0

Låt dem vissna ner så sakta om du inte blir alldeles för galen på de torra bladen. Inte ser det så tråkigt ut inte :)

Bjornen
0

Plantera något bland bladen, peseer kanske eller någon perenn som gömmer bladen så att de inte syns.

Christina
0

Penséer som föreslås i #2 är lätta att peta ner mellan snödropparna. Eller någon sommarblomma som du gillar och som kan köpas för hyfsat pris på marknaden just nu.

pjuck1
0

Tack för tipset, men jag hann före med en annan idé när jag var ute, planterade om lite tulpaner när jag var ute och röjde i trädården, det ser faktiskt ganska trivsamt ut :)

Gjorde misstaget att plantera snödroppar förra året, på ställen där det redan fanns visade det sig nu i våras… *suck*

Har bara bott i huset i ett år och sambon som bott här rätt länge har ingen aning om vad som finns i landen sen innan. Denna sommar ska jag ta kort på allt som växer så att det misstaget inte händer igen!

Christina
0

#4 Jag började ta foton av precis samma anledning. Och när jag hade planterat mycket så gjorde jag en hemsida för min trädgård. Vitsen med hemsidan var att jag kunde lägga in bilder och skriva var jag än befann mig. Särskilt på tjänsteresor, ensam på hotellrum, var det kul förströelse att arbeta med den.