Liten ide´
Vi har bytt ut våran toastol och nu skulle jag vilja göra nåt med den gammla,men jag har inte lyckats att övertala min sambo om att ha den i trädgården med blommor i .Men vad tror ni skulle man kunna göra det och kanske låta en murgröna klä in den lite ?
Jag är väl inte sååå förtjust i idén med en toastol i trädgården, sorry…
Om jag skulle fundera ut något att ha en avlagd toastol till i trädgården, så skulle jag antagligen gräva ner den, helt eller delvis, och ha i en dammduk/cement, sten, vatten och göra ett arrangemang i den vägen genom att utnyttja dess möjligheter att innehålla vatten men ändå försöka "maskera" den. På något vis. Kanske det kan rinna från cisternern ner i toan på något sätt???
Vi har en granne som satte ut sin uttjänta toastol i trädgården och planterade blommor i den. Kul grej, men man tröttnade rätt snart på den. Särskilt när den började bli smutsig och trist. Nu har de inte kvar den längre, och kanske är det bäst så…

Pomperipossa hade gjort något liknande. Vi får tjata på henne att lägga in en bild.
Men klä in den i hönsnät och sedan kan man ju odla snabbväxande slinger/klätterväxt runt den som kan täcka den helt och fylla den med jord och plantera något kuddväxande eller liknande i själva stolen. Eller klä in hönsnätet med mossa och stolen med hänglobelia eller silvernjurvinda så det ser ut att vattnet rinner över. Man kan ha massor med kul med den men jag skulle föredra att täcka den så man slipper se emaljen.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Vi har en liten hörna som jag vill göra iordning som liger igemte barnens russkanehus,vill ha nått som barnen kan ha lite roligt med också som att kunna sitta eller klätra på toastolen,och så kommer den inte att synas så mycket heller.Fast vi får se,jag hör av mig om hur det har gått och återkommer med bilder.
Hmm, det är ju annorlunda iallafall! Jag tror iofs att det kan bli fint även om jag inte vill prova själv. ;)

Jag har sett en del när man är ute och reser med husvagn i Sverige. Och det här med en toastol i trädgården är inte så ovanligt trotts allt. Har sett en hel del riktigt fula arrangemang, men en hel del riktigt häftiga med. Så kör på och använd fantasin säger jag bara. Och så självklart, visa gärna oss bilder sedan. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jodå jag vet nån som har en i trädgården året runt …på vintern har han ljung iden o på sommaren har han blommor i den …mitt på gräsmattan …inte snyggt!
men om den vore lite mer ombonad kanske …nja…nej bättre att ha en trädgårdsstol där istället …tycker jag