Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterlökväxterknölväxter
Läst 2330 ggr
Diana61
0

Hyacinterna blommar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här blommar hyacinterna!

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Christina
0

Så fina och fylliga. Det är väl inte förra julens överblivna va? Hos mig blir de små och magra.

Humlan
0

Jag har hyacinter i min trädgård med, och jag har inte satt dom, de dyker upp lite här och var. Ibland inte på samma ställe eftersom jag råkar få med lökarna när jag flyttar plantor eller gräver om i rabatterna.

elenor
0

Har varit litet avog mot hyacinter tidigare, men man kan ju ändra sig! Glad
Förra sommaren blommade mina första hyacinter här. Det var 'City of Harlem'. Gillade den milda gula färgen och planterade ytterligare några i höstas. Ingen blommar än, men knopparna är ganska stora.

Diana61
0

Christina, dessa hyacinter är köpta men jag skall visa bilder senare på de som kommer från julgrupper, för dom har ej börjat blomma ännu.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Hopi
0

Vad vackert med Hyacinter ute! Eftersom jag är så allergisk så kan jag inte ha dom inomhus.. Men ute skulle ju gå bra!! ;)

Mina porslinshyacinter blommar nu iaf! :) ihop med Scillan. Snart slår påskliljorna ut oxå! Det är så fint så!!

Christina
0

Nu blommar mina hyacinter också. Det är nog förra julens som jag hade glömt bort var jag grävt ner dem. De blev ovanligt fylliga i år. Brukar vara bara någon liten spretig blomma för det mesta.

Faxlin
0

Jag är också allergisk mot hyacinter och inte haft en tanke på att man kan ha dem utomhus. Så nu fick jag lära mig något nytt igen. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lillianna
0

Jag köpte hyacinter som man skulle driva till jul och så satte jag ut dem istället. Nu blommar de alla 3. Hoppas de stannar kvar sen, de luktar så otroligt gott!!

/Lillianna

~ Lillianna ~

elenor
0

Måste få visa hur årets City of Harlem har blivit. De i inlägg #3 är ju från förra året. Utökade med fem lökar till och nu blommar det bra!

Christina
0

Gillar färgen och antecknar namnet. Jag har aldrig egentligen planterat hyacinter, utan bara grävt vad som blivit över efter julens alla julgrupper. Om jag skulle plantera direkt så blir det definitivt denna.