Vart handlar ni växter i Gbg?
Jag är allra mest på Blomsterlandet och handlar. Ibland även på Plantagen. Men finns det fler ställen som ni kan rekommendera i Gbg som kanske inte är sådana här stora kedjor?

Men hallå - nog finns väl någon Göteborgare här!

BP-plantor lär vara bra. Och har du bil kanske du din lyckans ost kan ta dig till Rångedala som ligger utanför Borås. Dit skulle jag vilja åka någon gång.

Om du åker till Partihallarna
i Göteborg så kan du frossa i massor av växter från hela världen.
Där finns också Munkeröds utbildningscenter
. Vägbeskrivning finns på deras hemsida.

Äntligen fick jag ordning på inlägget.
Jag är lite sugen på att åka till Munkeröds "öppet hus" som de har nu i april. Hade varit intressant. Men jag jobbar väl som vanligt.

Det hade jag ingen aning om att man kunde åka till Partihallarna! Det låter ju jätteintressant oxå med Munkeröds, det blir till att kolla upp det här lite närmare
Rångedala har jag aldrig hört talas om, men jag ska googla lite! Bil har jag så möjligtvis kan det bli en tur dit!
Tack så mycket för era tips

Det är främst krukväxter och snittblommor i partihallarna, men det innefattar ju även pelargoner, begoner, flitiga lisor, mm mm. Sånt som är urbra att plantera ut i trädgården efter sista frost…
Rångedala har jag faktiskt aldrig varit inne i, trots att det inte tar mig mer än 40 min att åka dit. Märkligt egentligen. Brukar ju dreggla i deras katalog… Det blir nog definitivt ett besök denna säsongen.

Å FÖRLÅT!! 

Jag har kollat upp närmare och partihallarna är inte öppet för privatpersoner.
Jag ber så mycket om ursäkt, det var verkligen dumt av mig att jag inte kollade upp detta innan jag skrev inläggen ovan.

Hornbach säljer en hel del växter - krukväxter, buskar, träd, kryddor, tomatplantor… Ja, det mesta. Köpte sättpotatis där igår, och handlade kryddor och busktomater där förra året!

Då ska alltså inte bege mig till partihallarna då
Jag var ju själv inne på deras hemsida och missade oxå att det inte var öppet för privatpersoner
Hornbach är jag på ibland och kikar, de ligger bara 5 min med bil från där jag bor. Och jag har fyndat en hel del där, de har utförsäljning nu av olika trädgårdstillbehör så jag köpte billiga krukor m.m.
Gabriella! Trädgårdsforum i Landvetter är både bra, inspirerande och välsorterat. De säljer dessutom redskap och trädgårdsprydnader. Det finns en liten lekplats mitt i blomstertorget och de säljer glass, så ungarna har inget emot att följa med en stund! Kör av Landvettermotet, sikta Landvetter S och följ sedan skyltarna mot Trädgårdsforum. Öppet alla dagar från 09.00. Även söndag! …vänta nu…det låter som om jag jobbade där :-) Hur som haver, jag diggar det skarpt. Lycka till! mvh Tove
Jag vill rekommendera Rödbo Handelsträdgård på norra Hisingen. De har jättemycket växter och kunnig personal, väl värt ett besök, tycker jag.

Åhh ännu flera tips
Vad kul! Ska kolla upp dessa lite närmare, det verkar ju ändå finnas en del i krokarna och inne i Gbg, skönt att ha hela sommarhalvåret framför sig till att utforska mera!
Botan brukar ha lite försäljning av växter till vänster innanför entrén. Det kanske inte är alldeles jättebilliga alla gånger men det är då inte heller dussinvaror som finns i alla stora kedjor.
Missa inte heller Lisebergs trädgårdsdagar i början av maj, där brukar vara ett företag som säljer kryddor och tomater som ligger lite söder om Göteborg. Kommer inte ihåg vad de heter, annars hade du fått namnet på dom med en gång.