Trädgård iFokus

Trädgård

Etikett: trädgårdens-byggprojekt
Läst 3929 ggr
Ahnna
0

Växthus av gamla fönster?

Jag fick en fundering för ett tag sen, att bygga ett litet orangeri/växthus av gamla fönster. Det säljs ju en hel del sånt på t.ex. Blocket för billiga pengar, och har man tur kan man få tag på stora partier med likadana fönster. Vad tror ni, är det totalt dödfött att ens försöka, eller finns det nåt smart sätt att sammanfoga fönsterkarmarna så att man får ihop till ett litet växthus? Jag hade tänkt bygga det mot husväggen där det just nu är en ful veranda, så jag behöver en långsida och en kortsida med glas. Tak finns redan, men det kan man ju också byta, förstås…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Christina
0

Titta här så bedåriskt det kan bli. Men det krävs en hel del händighet för att få till ett bra växthus av gamla fönster.

Jag hade förr ett par gamla överblivna fönster som jag lade ovanpå en träram. Ungefär som att täcka en pallkrage med glas. Det fungerade det också. Men fönstren var tunga att hantera. Och idag finns ju den välsignade lätthanterliga 8men mindre snygga förstås) plasten.

Priserna på de byggsatser på växthus som finns varierar under säsongen, men det finns nästan alltid någon som erbjuder specialpris. Och de är bra mycket enklare. Om man är lite bekväm av sig som jag.

Diana61
0

OJ så fina glashus Christina. När det gäller mitt växthus som skulle beställas denna månad så bler det en förskjutning av det, då minman räkande lite fel i kassan så det blir när hans skatteåterbäring kommer istället. Bättre sent än aldrig Skrattande

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Christina
0

Men du köper en byggsats va? I glas eller plast? Vi köpte på extrapris och det är i glas. Funderar lite på att kosta på oss att byta i alla fall taket mot kanalplast. Men jag gillar klarglaset även om det är mindre praktiskt.

Ahnna
0

#1 Kanonbra! Tur att jag inte är ensam om mina utsvävande idéer… *hihi

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se