Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdens-byggprojekt
Läst 12269 ggr
[Asta]
4

Mitt nya planteringsbord

Byggde mig ett nytt planteringsbord förra helgen. Blev riktigt nöjd.

Dettta nya bord sporrade mig att plantera om alla mina pelargoner. Vilket gjorde att jag upptäckte att jag har mängder av pelargoner. Har ingen aaaaning om var de kommit ifrån.

Så nu måste jag bygga något att ställa alla mina pelargoner på, min pelargontrappa räcker bara till en bråkdel.

ikna
0

Åh, så fint och praktiskt! Bra gjort!

dolfen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ser bra ut, Asta.

På tal om att bygga något till pelargonerna. I AoT såg jag en bild på en "pelargonbräda". Det var en vägg-hylla med ett antal hål. I hålen hade de satt ner krukor med pelargoner.

rogerth
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanon Asta! För dina mängder  av pelargoner får du väl öppna ett pelargonmuseum Flört. Finns ett på Orust som jag besökte för några år sedan (se bild).

"Var dig själv - det finns så många andra"

[Asta]
0

Tackar. Hm - ja ska jag hålla på som jag gör nu kan jag nog sjuttsingen snart öppna museum jag också. Byggde en pelargontrappa häromåret, men nu har jag byggt en pelargonhylla till. Ska ta en bild när jag ställt dit mina pelargoner.

[Asta]
0

Blir förresten lite avundsjuk när jag ser den där bilden!

dolfen
0

Bygga en pelargon-pergola? Skrattande

(Socialstyrelsen informerar inte om följande: Varning! Försök inte att säga "pelargonpergola" 10 gånger så snabbt ni kan. Det finns en eventuell risk för tungvrickning. 10 gånger under kontrollerade former är riskfritt)

Halvdansken
0

Har du byggt det själv? Sådär bara? Jisses vad du är duktig!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Asta]
0

#6 Glad

#7 - jag har en bok där jag snott en ritning ifrån så jag har inte hittat på allting själv. Men jag har byggt det själv.

dolfen
0

Nu har jag hittat bilden på pelargonbrädorna. (En ovanför den andra.)

Det var från Chelsea Flower Show 1994. Bilden är tagen från designern Dan Pearson uppvisning.

Är osäker på regler när det gäller att lägga in andras bilder. Därför ingen bild (än).

Maria
0

Den är jättesnygg AstaGlad Du är händig du…

/Maria

[Asta]
0

#9 - finns bilden på nätet kan du ju lägga in en länk.

#10 - det är mitt sätt att koppla av.

[Asta]
0

Nu har jag byggt någon slags pelargonhylla också. Trappan är sedan tidigare år. Begriper inte var alla pelargonerna kommit ifrån?? Kan det verkligen vara jag som lyckats fixa fram så många?

Maria
0

Jättesnyggt.

Jag gillar den gröna trappan skarpt.

/Maria

[Asta]
0

Gillar också pelargontrappan. Tyvärr är den mer snygg än praktisk. Blommorna blåser ner! Det syns inte på bilden, men nu för tiden har jag en grön ståltråd runt krukorna och hyllan för att stoppa växterna från att blåsa ner.

Nu behövde jag dock något som kunde hantera lite större krukor också.

Maria
0

30 Pelargoner fick jag det tillFlört

/Maria

[Asta]
0

Då missar du två som syns lite dåligt, och två till som fortfarande inte kommit ut. Plus att jag planterat ihop flera av samma sort i samma kruka. Så i vissa krukor finns det två pelaronger och in några tre.

Maria
0

Jag tänkte nästan det. Det finns alltid några flerSkrattande

/Maria

[Asta]
0

JaaaaTungan ute - pust

Maria
0

Haha, jag känner igen det där men jag har inte så många förstås. 10 stycken Fuchsior är det i år och 10 Pelargoner.

/Maria

[Asta]
0

Har fuchsior också. Dock inte lika många för det var ganska många som dog under övervintringen så i år är det mest nya sticklingar. Tror att det bara var två som överlevde i år. Trist nog.

OleaViola
0

Mycket fint gjort är inte så händig själv med att snickra skulle vilja göra några fina blom låder till min balkong men har inte fått tummen ur än:))