Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 1123 ggr
cat-malou
0

Trädgårdsplundring

Har haft min mor på besök över påsken och skjutsade hem henne till Skåne igen idag. Passade då på att plundra lite i hennes trädgård så nu vet jag vad jag har att göra de närmaste kvällarna. Det jag kom hem med var en björnbärsplanta (taggfria såklart), aklejor, krokus, scilla, penningört, citronmeliss, gräslök, violer, vintergäck, tulpan och så lite sånt där som man inte vet namnet på…Fundersam En tistel av nåt slag, nån mer liten vårlök och så nånting som inte ens min mor vet vad det är, hon hade fått det från min morfar har jag för mig hon sa, det har en svag likhet med fänrikshjärtan. Den blommar nu så jag ska försöka när jag har planterat den att ta en bild så kanske nån av er känner igen den.

Det värsta med allt det här är ju att jag måste hitta krukor för allting, odlar ju ingenting i rabatter…

anki1
0

kan det va Nunneört tro? Den är lite lik fänrikshjärta, om jag inte har fel.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

cat-malou
0

#1 Ska försöka hinna plantera och ta foto imorgon på den så får vi se, du kanske har rätt själv har jag ingen aning…

Christina
0

#2 Kul - vi älskar att försöka identifiera växter här.

cat-malou
0

#3 Kan ju vara kul att veta vad man har också, fast sen gäller det ju att komma ihåg det också… Och minnet är ju som sagt bra men kort… Eller som man säger: Glöm inte bort att komma ihåg att du är glömsk!Generad

Christina
0

Men då kommer vi ihåg det eftersom inlägget finns att hitta via sök-funktionen. Smart va?

cat-malou
0

Fast då måste jag ju ändå komma ihåg att jag har ställt frågan….Fundersam Eller som ibland här hemma, man VET att man har just den grejen hemma som man behöver men VAR var det där bra stället som man la den på för att man skulle veta precis var den är den dagen man behöver den…

Christina
0

Jag brukar stoppa mina smycken i en påse och gömma undan dem när jag åker ut till landet för en längre tid. Och det där säkra smarta stället där jag gömde påsen tar mig evigheter att hitta.

Bjornen
0

Ganska säkert är det någon art av Nunneört, men det finns väl 4 arter av dem som växer vild i Skåne.