Nybörjargrönsaker?
Hej!
Jag skulle tycka det var kul att odla lite grönsaker =) Gärna morot och solrosor. Har kaniner, så gärna något dem kan äta =) Det är ju bättre med "hemodlat" än massa besprutat!
Det är planerat att växterna/odlingarna ska vara utomhus, alltså inte i något växthus. Kan dock tänka mig att ha dem i en liten plastlåda eller liknande tills dem växt lite.
Så, har ni några tips på vad man kan odla? Gärna olika saker, t.ex. lite man kan odla på våren, något på sommaren och något på hösten!
Sen undrar jag även över vad det finns för saker som man kan torka för att ge djur under vintern t.ex? =)

Morötter är ett säkert kort, dom lyckas till och med jag med… Sallad kanske?
Det där med att torka vågar jag inte svara på mer än att du kan ju alltid torka solrosens korgar med frö, sen är det bara att skörda alldeles egna solros fröer till kaninerna på vintern.
Jo morötter är lätta, det odlade jag redan vid 3-4års ålder. Fast du kan inte förodla morötter i någon låda. Grönsaker som morot, rödbeta, palsternacka etc. går inte att förkultivera de gillar inte att få rötterna störda dessa måste man direktså utomhus.
Och morot kan du gå ut och så så snart du kan gräva i marken det behöver inte vara speciellt många plusgrader i marken det räcker med en +3-4C.
Squash är tacksamt men kan ta lite stor plats. 

Nässlor kan man ju torka och ha till vinterfoder åt djuren. Det innehåller ju massor av vitaminer. Går ju att göra nässelte åt sig själv oxå, har jag läst.. ;)