Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterträdgårdsmaskinerträdgårdsredskap
Läst 4132 ggr
Ticka
0

stångsekatör?

Jag har letat efter en bra stångsekatör, en direktöverförd utan snöre. Vet ni vart man ska vända sig för att köpa en sådan av bra kvalité?

Christina
0

Den här kanske är vad du är ute efter?

Ticka
0

Jippiiiiiiiiiiiiiii!

Tack. Nu ska jag besälla mig en handsekatör och en stångsekatör. :)

Mycket bättre än den plastiga typerna man hittar i handeln.  

Tack.

Christina
0

Jag har själv inte testat denna. Det finns kanske lika bra för samma pris på andra ställen.

Ticka
0

Jag vet att dom kostar ca 1500:- och det är den värd.

Jag har provat några olika typer och gillar denna bäst. Lättare att jobba med, man når längre och får bättre precision.

Christina
0

Va bra - jag tyckte den verkade bra på beskrivningen, men det är lite läskigt att länka till produkter och företag, som man själv inte testat.

Diana61
0

Annars så kan jag rekomendera Fiskars variant av den som dessutom har rörlig sax och inte så stel. Visserligen kostar den lite mer än 1500:- men värd varje öre enligt mina kompisar som jobbar med beskäring.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Ticka
0

#5 (Christina)Men tack. Det var exakt den typen jag dillade om… Jag är så tacksam!!!

I dag fick jag beskära två träd med en urusel trångsekatör, en billig, tung och otymplig grej med snöre. Det var ett rent hvete. Trädet var stort och förvuxet, snöret fastnade hela tiden. Tilllslut var jag så desperat och arg att jag klättrade i de eländiga trädet. Jag kröp omkring och svor långa haranger… och jag är INTE nöjd med slut resultatet!!! Det är svårt att få en helhetsbild när man klänger runt i kronan som en illaförvuxen apa.

Så nu sitter jag och trummar och väntar på när min stång sekatör kommer, så att jag kanske kan rädda mitt sargade rykte med ett bättre resultat på de träd som återstår.

#6 (Dihana) Har du någon länk eller namn på verktyget? Jag är alltid intresserad av bra verktyg.

Bjornen
0

Man bör undvika att använda stångsekatör eftersom precisionen inte blir så bra. Själv använder jag den endast för att ta bort uppstickande toppskott som man inte når från stege eller från trädet. Den jag använder är med ten och fjäder och det är drygt att använda denna hela dagar. Man får ont i tumgreppet. Jag vet inte om dessa finns i normal handel. Jag sysslar den här tiden med mycket beskärningar och det är mycket enklare med vanlig sekatör eller såg och snitten blir alltid på rätt ställe.