Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 1174 ggr
bosse
0

Foton från "naturen".

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi bestämde i morse att vi skulle åka upp i bergen en bit och plocka "zätr", som bl.a. används i sallad. Det första som hände var att vi fick punka, så vi plockade lite grann och sen åkte vi till en restaurang. Det var fullpackat överallt, men vi fick ett bord. Jag passade på att ta några foton.

bosse
0

Det blev samma restaurang som vi besökte på nyår och jag visade en liknande bild då i en annan sträng. Detta är nedanför restaurangen.

bosse
0

Detta fält med små blommor hittade jag i närheten.

bosse
0

Även dessa är vackra.

bosse
0

Dom här känner väl alla igen?

bosse
0

Och Marc hittade denna, som tydligen är giftig och kallas "giftorm" på arabiska.

bosse
0

Fotad uppifrån.

bosse
0

Ett bi kollar in en citronknopp.

bosse
0

Och till sist nyplockade jordgubbar!

Glad Påsk!

bosse

Christina
0

Härliga jordgubbar! Ni har alltså haft sol och värme ett tag nu då? de godaste jordgubbar jag ätit i hela mitt liv köpte jag i Nairobi som verkar ha idealiskt klimat för odling.

bosse
0

Jag tror att dessa odlats i växthus. Marken är ju oerhört fruktbar och det finns massor av växthus. Uppe i bergen har man stora reservoarer där man samlar regn- och smältvatten och jag läste i tidningen att man har planer på att bygga många fler. Det är en naturresurs man börjat inse är viktig. Bif. foto på en reservoar den 10/2/05

Vi har haft en kall sydlig vind med massor av sand och lite regn över påsk, men värmen är på väg tillbaka, dvs upp mot +25C.