Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterfröerfrösådder
Läst 5011 ggr
Johannana
0

Odla sockerärter i växthus

Kan man odla sockerärter i växthus? Jag har gjort ett litet växthus (60*20*60)och vet inte riktigt vad jag kan så i det. Det är mer som en drivbänk med dörr dock. Har nån några förslag på enkla grönsaker som jag kan plantera i det?

Johannana
0

Jag ska ha "växthuset" på en balkon som ligger mot öster och det slipper inte så mycket sol dit..smart av mig..några tips??

Åsa S
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

basilika den vill ha det varmt och gott utan blåst och dylikt

Sockerärt kan du så i en bytta utan växthus den kräver inte speciellt mycket värme ex. behöver det bara vara +5C i jorden då man sår.

Socktrollet
0

Kanske busktomater och chili?
Sockerärterna mår nog bäst utanför tältet…

Johannana
0

jag tänker plantera basilika,gräslök och kanske dill..ok?

Jag håller också på att planera en köksträdgård. Tänkte plantera sockerärter,spenat,sallat,morot och dill. Några tips eller varningar?

[Asta]
0

Jag skulle satsa på att både gräslöken och dillen trivs bättre utanför växthuset. Basilika kan förmodligen trivas bra där dock!

Johannana
0

okej,tackar :) det är svårt att veta vad man ska plantera i ett så litet växthus :P

Åsa S
0

Morot och spenat gillar inte för varmt så de trivs nog även de bättre utanför växthuset

ginnan
0

Jag har sått dill, plocksallad, ruccola, persilja, purjulök i flera år i vårt växthus. Eftersom jag också har tomater där blir det mera koll på vattningen än om man sår på friland. Allt växer som bara den. Purjolöken tål även frost likaså ruccolan, är det en mild vinter kan jag skörda dessa i januari. Bor i norra Västmanland. Skall nog testa med någon form av ärter få se hur det lyckas.+

Har redan sått sallad och dill, lägger en odlingfilt över så de inte torkar ut så lätt.

Bjornen
0

Ärter i växthus ger i bästa fall dålig skörd eftersom pollineringen inte fungerar innanför glas eller plats.

ginnan
0

Bjornen! Vad underbart att Du är tillbaka och ger oss kloka råd, har verkligen saknat dej.

Kram Ginnan