Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 2780 ggr
bosse
2011-04-30 15:39
1

Foto.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tidigare brukade jag lägga upp foton på blommor jag tagit, men det var länge sen. Jag har inte varit aktiv på iFokus under än längre tid dock. På den tiden fanns det en mycket kunnig man under namnet "Bjornen", men han försvann helt.

Jag tog bl.a. detta foto i veckan och jag tycker att det blev mycket lyckat.

Reckotch@hotmail.com
2011-05-01 20:34
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh den är jättevacker! Jag älskar den matta pastell-damm känslan!

Krukkanten känns ivägen, och om blommorna suttit mera till höger i bilden och gröna blad runtom skulle det rent estetiskt fånga helheten bättre.

Det är väldigt ljust, skuggorna är tunna, det får blommorna att se mera ut som en målning, eller 2D.

Men skuggor kastade på dessa skulle vara svåra att få till att inte äta upp hela bilden, så jag tycker om det ljusa, skuggfria.

Keep up the good work!

Where there's a will; there's a way.

Reckotch@hotmail.com
2011-05-01 20:36
0

Efter att ha tittat en gång till måste jag säga att den bara blev vackrare igen!

Den är väldigt fin!

Reckotch@hotmail.com
2011-05-01 20:39
0

Jag skulle kunna tänka mig denna i mitt rum runt mina växter, i en knallsvart, bred ram, bilden på vit bakgrund för att ge exxtra djup och förstärka färgerna.. Ja, det skulle inte vara dumt.. Wow!

Bjornen
2011-05-03 07:41
0

Det är någon sort av Hippeastrum (amaryllis från Sydamerika) men inte Amaryllis (kapamaryllis från Sydafrika och möjligen härdig i sydligaste delarna av landet och odlas på friland i Danmark).

Bjornen
2011-05-03 08:17
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Amaryllis i Алупкинский дворец en bit utanför Яалта.