Pergola
Min man har byggt en pergola utanför våra sovrum där vi har ett långt altandäck. Dels för att det ska ta bort den värsta solen in i rummen och dels för att det blir fint
Så idag har vi inhandlat växter till tre av "stolparna"
Det blev två sorters vinranka. En blå och en vit.
En Eldkaprifol och Amerikanska björnbär som vi hade i ett tidigare hus. De blir stora men smakar ändå ganska gott. De klättrar bra och och är taggfria.
Vi har nog Göteborgs minsta, mest överbelamrade trädgård men vad gör det. 
/Maria
Åh vad jag blir avis. Du måste visa bilder sen. Jag funderar också mycket på en pergola eller något motsvarande, men kan inte bestämma mig för var.
Fast just nu är jag inne på ett växthus. Funderar på att försöka få ihop pengar till ett till nästa år. Om jag snålar och sparar så kanske det kan gå.
Bilder kommer. Nu ser det inte mycket ut för världen
men jag tror att det blir fint.
/Maria

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag SKA ha en pergola en gång!! SKA!!
Hade tänkt mig den klassiska - Rosor och klematis. Men det där med amerikanska björnbär lät kul. Det hade jag inte tänkt på.
Hur byggde han det? Gjöt han plintar eller bara rakt ner i backen med stolparna?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Stolparna sitter fast i trädäcket med vinkelbeslag alldeles vid kanten.
/Maria
spännande! Vill också se bilder!!!
..ska också ha en pergola ngn gång och ska också ha klematis, helt underbara blommor samt gula klätterrosor samt att jag på ngn av väggarna ska låta vildvin växa upp, bra växt som växer fort o fyller upp väggen snabbt mot "skräphörnan" i huset som måste finnas där men som kan trollas bort med växter
dock är den ju inte vintergrön men då är iallafall inte jag ute i trädgården lika mkt.. ska låta den växa på armeringsnät som jag tycker är supersnyggt…
sen ngn form av vatten som porlar för det är så mysigt…
har redan samlat på mig massa "pynt" t min pergola med krukor, pyttor, stolar stegar som ska stå där inne..snart bara pergola o växter som fattas…hihii…
#6 Vilken vacker bild
/Maria