hjälp, ohyra på persikoträd
Aldrig någonsin sett den sortens äckel. Vet någon? Nu tog jag bort dessa men hoppas att de inte hann lägga en massa ägg. cirka 3 mm långa om inte längre.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
en till bild
Jag tycker att det där ser ut som någon typ av mealybug, en typ av kvalstersak som jag personligen inte tycker om.
Jag fick ett angrepp på min Haworthia fasciata, zebraplanta. De angriper underifrån och har ihjäl rötterna och sådär, sen fortsätter de uppåt.
Jag blev av med dem genom att riva upp plantan och skära växtstackaren på mitten, men jag antar att detta inte är något man lätt gör i ett persikoträd.
Det finns olika medel att använda, jag skickar en länk till en sida där de visar exempel, från starka medel till såser!
http://www.ehow.com/how_4667014_bugs-aka-woolly-aphids-plants.html
Lycka till!
/Mirre
Where there's a will; there's a way.
Ullöss (hör inte till kvalsterfamiljen) brukar även finnas på rötterna, kan idka jungfrufödsel som de flesta andra löss

Tack Mirre, det var inte alls goda nyheter. Vad jag vet så ull löss sköldlöss och liknande är så gott som outrotbara. Få se hur det går för trädet, jag fattar inte vart allt elände kommer ifrån. Måste ha följt med plantan men de fanns inte förra året.

Tack Åsa också, vi måste ha skrivit samtidigt.