Elefanttunga
för att blomma behövs en sval vintervila som också ska vara torr ,, sedan under tillävxtensperioden ska den ha mycket vatten och ljust och varmt gärna stå ute under vår-sommar-höst ,, bara man inte utsätter den för frost . att den inte gillar att bli omplanterad vet jag inte ?? !! jag planterar om min i feb och den stor trivs gör det varje vår . får många nya blad när den får komma ut i mars-april och ute under sommaren . den delen du har kvar kan du plantera i jord och se om det kommer rötter .
Ok. Då får jag öka vattningen, och klura ut hur jag ska fixa vintertempen om jag vill ha dem i blom, vilket skulle vara kul då det var några år sedan sist.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har några blommat. Men… eh… frukterna/fröna som har bildats i den vissna blomman har grott (i den vissna blomman).
Bilden: En "grodd" som råka lossna.
Kan man plantera de, som ser ut som den på bilden? Den har ju utvecklat en liten minirot och ett litet miniblad.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det kanske är naturligt för elefanttunga att först bilda småplantor som sedan faller ner på marken och där rotar sig?