Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettbyta-sälja-köpa
Läst 2350 ggr
Jeeessiicaa
0

Intresse för snödroppar

Hejsan

Har lite snödroppslökar som jag ska plocka upp & undrar fall det finns något intresse för att köpa lökar? :)

Halvdansken
0

Om det inte är nån ovanlig sort så tror jag du får svårt att sälja dem. Varför sätter du dem inte nån annanstans?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Åsa S
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tror däremot det finns bra efterfrågan många vill ha snödroppar och det är ofta dyrt köpa dem in the green fast jag tror du ska testa ställa frågan på de 2 mest aktiva trädgårdsforumen med massor av besökare (odla.nu och allt om trädgårds forum)

Halvdansken
0

Har inte alla snödroppar redan i trädgårdarna?

Jeeessiicaa
0

Såg att det var många som hade budat på snödroppar på tradera så tänkte att då borde det ju iallafall finnas folk som vill ha det :)

Halvdansken
0

Jamen prova i så fall!

Jeeessiicaa
0

får göra det :) Men någon som vet hur man ska frakta lökarna bäst när det är blommor på? :)

Halvdansken
0

Vänta tills de vissnat ner, så att löken fått samla kraft.

Åsa S
0

Nej Nej Nej  inte vissna och läggas i påse.Det finns ett fåtal lökar som drastiskt förlorar sin grobarhet då de torkas och läggs i påse och snödroppar är en av dem, det är i stort sett lurendrejeri av butikerna att sälja dem torkade i påse. Det finns några få vettiga leverantörer som säljer dem nu på våren "In the Green" = med bladen kvar på och lökarna är färska och fina och har kvar sin grobarhet

Halvdansken
0

Vad gäller för vintergäck, Åsa? Jag har lovat bort några sådana och de ska skickas med post.

Åsa S
0

Vintergäck är samma, de hör även de till såna som får mycket sämre grobarhet ifall de torkas och läggs i påse så de bör planteras så färska som möjligt gärna med blad på.

Halvdansken
0

Upps… där ser man. Trodde att alla lökar/knölar mådde bra av att blomma ut och samla kraft. Som tulpaner och narcisser.