Ricin är sådd
Jag sådde tre ricin frön för några dagar sedan och hoppas att kommer upp. Tycker denna planta är så läcker så jag ville prova på den i år. Fröna köpte jag på Tradera. Fröna är Otroligt giftiga!!!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Ricin är ett läckert utropstecken i rabatten, dom blir ju rätt stora. Har tänkt att jag skulle så men liksom inte blivit färdig att köpa frö.. Det får väl bli nästa år då, fast det är kanske inte försent än? Men, nej!! Jag ska inte köpa mer frö, jag har ju fler kvar som ska sås här hemma! Eller kanske, bara en sort till?
hahahaha Ja du humlan, jag är likadan jag ! Kan ej låta bli att köpa frön, det är som ett gift! ;-)
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Jodå, det blev fler frö idag, när jag var på Petab här i Rydebäck med min kära mor, fast inte ricin, de hittade jag inte. Så det blev en låg Solros (60 cm) och en till sorts Rosenskära. I härligt lila och vita nyanser… Stod faktiskt och tummade på en påse med luktärter, men sansade mig, jag har ju så det räcker med luktärter redan, misnt sagt..
Jag undrar vad det är med fröhyllor som får mig att bli alldeles svettig och darrig? Jag kan bara inte gå förbi dom… Måste bara titta lite och det slutar ju alltid med att minst en påse följer med hem…
hihihi jag har samma problem. Jag kan bara inte ta mig förbi fröhyllorna och det slutar alltid med att man får med sig några påsar hem… fniss…
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4