Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 7614 ggr
helisa
0

Vårklåda i fingrarna

Är det någon mer än jag som liksom känner en helt legetim vårklåda i fingrarna, fast jag vet ju att det inte är någon idé ännu men iaf.  Flört

ikna
0

Jag har alltid väldigt svårt att tygla fingrarna, så jag har börjat!Skäms

Klockranka och flitig Lisa har jag sått inne. Sallten som såddes för 1 månad sedan, är väldigt tanig. Den står i det bubblade växthuset, men kanske den får ersättas med ny frösådd om ett par veckor. Då ska jag även så chili och paprika.

Paprikan som såddes i höstas, omskolades i förra veckan. Det är bara 2 plantor, men de trivs bra i akvariet med lysrör.Glad

helisa
0

Låter härligt tycker jag, ska snart sätta paprika fröna och kanske ska prova med klockrankan mycket tidigare än tidigare år, men varken jag eller mamma lyckas särskilt bra med den fast  vi älskar den båda två så… skam den som ger sig

ikna
0

Vad gäller klockranka, så fick jag ett tips i höstas att den går att övervintra. Jag har övervintrat en i växthuset, men jag undrar om det inte skulle gå att övervintra den inomhus också!? Då kommer den fortare igång till våren och förhoppningsvis blomma tidigare också. Glad

helisa
0

Ahaaaa, jag brukar övervintra svartöga med varierande framgång, men då ska jag prova med klockrankan till hösten

miffo
0

Ja, nog kliar det i fingrarna att få sätta igång. Jag har har tyvärr så dåligt med plats för små plantor.

OleaViola
0

ja riktigt klåda Skrattande

MaMaMade
0

Jovars men jag är mer grönsaksmänniska än blommänniska, iaf inomhusblommor, så jag får nog vackert vänta ett bra tag till. Dags för att så tomatfrön om någon månad iaf…den som väntar på något gott…! Glad

helisa
0

#7 så är det, jag kör både grönsaker o sommar blommor, min man blir galen varje vår på mig med alla byttor o krukor i alla fönster o lediga platser

OleaViola
0

Nu har jag börjat få upp mina fröer Olika tomater Vanilj basilika, kanel basilika Krydd tagets timjan tills vidare Glad

[Asta]
0

Har inte fått upp några fröer, men nu har även jag fått ner några. I jorden alltså. Så nu är det bara att vänta och se.

MaMaMade
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#8 Så var jag FB - Före Barnen. Sedan kom det annat emellan så rabatterna är numer fulla av buskar o perenner men suget börjar komma så smått igen. Tomaterna är på G, får nog börja skola ut om några veckor. Citrontimjan har grott riktigt bra trots gamla frön. Trodde jag skulle ha sådd nr 2 gjord nu men inkomst o utgifter har inte gått jämt upp så jag får hoppas på fröinköp nästa löning istället o då satsar jag nog på grönsakerna. Hoppas på bättre ekonomi nästa år!

krimskrams
0

Sådde paprika ocg chili redan för en månad sedan, har just skolat om dem nu!

Jag har just också planterat olika sorters tomat! Basilika och fingerborgsblomma slank med dom också av bara farten!

Väntar med spänning på varmare väder så att man kan börja sätta ut något i växthuset!! Glad

helisa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hos mig är allt i "stå" fortfarande. Vi har märmare 70cm snö kvar så min odlar lust ligger under snön nån stans just nu tror jag. Är så himla trött på snön så jag vet inte vad. Men ska ta fram mina pelargonior o se om dom vill vara med i år, sen ska jag nog försöka får ner lite frön i nå byttor idag.

krimskrams
0

Hos oss har vi också mycket, mycket snö!

Idag och igår bara vräker det ner stora lass ut himlen! Skrikandes

Så nog lär det ännu dröja före man kan plantera ut sins växter!

men det hjälper i alla fall lite mot min vår-abstinens att få gro frön av olika sort! Skrattande