Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterväxthusuterumvinterträdgård
Läst 1251 ggr
Christina
0

Trädgårdsmöblerna ute!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1 april och trädgårdsmöblerna på plats! Åtminstone en del av dem, men dynorna får vänta ett tag till :)

Kanske du redan tagit fram dina i förra veckan?

Christina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fram till i förmiddags var allting staplat under tak hos mig. Kommer det snö en gång till innan vi kan lita på våren får möblerna stå kvar ute ändå. De är inga dyrbarheter.

Christina
0

Hur underhåller du dina trädgårdsmöbler? Tar du dem inomhus under vintern eller staplar de under ett enkelt skyddstak som hos mig? Målar du om och/eller rengör dem varje vår?

Jag har ett ganska enkelt möblemang - se bild #0. Matbordet och karmstolarna under terrasstaket är av lite högre kvalitet. Sedan har jag tio karmstolar i vit plast. Lättstaplade, rätt fula, men bekväma att sitta i och att ta fram när vi är många.

Humlan
0

Vi köpte nya laserade trämöbler förra året. Dom har fått stå på vår veranda (under tak) hela vintern med en rejäl presenning om sig. Jag tog av den igår och dom hade klarat sig fint. Nu ska dom bara torkas av sen är dom redo att användas. Fast först ska ju resten av verandan oxå städas. Får se om jag får det gjort i veckan, en natt till sen är jag ledig till torsdag.

Pomperipossa
0

Åh….. Jag vill också plocka fram mina trädgårdsmöbler…. Tyvärr så har jag fortfarande en halvmeter snö på ute platsen…Gråter

Christina
0

Men då har du fortfarande gott om tid att förgro plantor  - och planera.

Pomperipossa
0

#5 Jo jag håller på att fylla alla fönsterbänkar..Glad