Blomma med knoppar på bladen?
I somras tog jag några "skott" från en väns blomma. Jag skulle säga att det är någon form av fetbladsväxt men jag är inte helt säker. Det är ganska stora blad och vad jag vet har växten ingga blommor men jag är inte säker. Nu till det spännande, växten har som "knoppar" längs med bladen som sedan faller av och rotar sig, det var några av dessa som jag tog och satte i en kruka och nu har de växt sig ca 4 cm höga. Min fråga är om någon vet vad denna växt heter som jag pratar om och om ni har några skötselråd för den?
Jag har googlat och letat men jag hittar ingenting eftersom jag inte vet vad den heter.
Kan det vara Livsblad? Kalanchoe daigremontiana…
Bryophyllum är ett släkte som får groddknoppar på bladen. Elefantöra är en rätt vanlig art.
HH
Efter att ha googlat på namnen ni båda har gett mig så måste jag säga att båda två är likadana för mitt öga och ja äntligen har jag fått svar på vad det är för någon. tack så mycket :D

Den blommar allt ibland, men väldigt sällan.
Jag hade en Bryophyllum tubiflora (tror jag den hette) i många år. Bladen såg ut som feta tallbarr. Skulle vilja ha igen. Den blommade emellanåt med klasar av små, djupa blommor.
HH