Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterträdgårdsdesignträdgårdstrenderträdgårdsprylar
Läst 3651 ggr
Christina
2007-03-28 13:48
0

Trädgårdsprydnader

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen tomte men en ekorre i betong. Mossbelupen är han redan delvis men kommer att bli ännu mossigare ,hoppas jag. Han ska få sin plats på en sten i en rabatt som gränsar mot hasselskogen. Lite porös i betongen, så han kommer att suga åt sig fukt. Det innebär att han inte får stå ute om vintrarna i snön. Risk att han då sprängs sönder.

Bar hem honom (eller kanske är det en hon?) från Englandsresan. På Ryan Air får man ha max tio kg i handbagage och den här lilla figuren vägde 8900 g, så den fick utgöra hela mitt handbagage. Fick en del frågor vid incheckningen, men man bestämde sig för att cementklumpen inte kunde betraktas som ett vapen av något slag.

Märkligt att man blir så irriterad på alla säkerhetsbestämmelser vid flygresor. Åtminstone jag. De är ju till för att ge mesta möjliga trygghet.

Christina
2007-03-28 13:57
1

Vad jag såg mycket av i trädgårdsbutikerna i England var gamla rostiga detaljer. En bit av en grind, en gammal rörbit och massor med ljuvligt vackra underreden till symaskiner av den gamla trampsorten.

Det rödrostiga är så vackert mot trädgårdens grönska. Ser med nya ögon på allt järnskrot vi har i vårt förråd.

Åsa S
2007-03-28 18:49
0

Trädgårdsprydnader verkar vara ett säkert sätt att få uppmärksamhet av tullen. Jag var tvungen att öppna min väska på Shipol efter att de röntgat mitt handbagage, inte visste jag att en limegrön trädgårdstomte kunde se mystisk ut i en tullares ögon. 

Tomten matchade inredningen i vardagsrummet så den är numera hustomte.

Christina
2007-03-28 20:40
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja de undrar väl vad vi bär hem för egendomligheter :)

Nu har lilla ekorren fått en placering. Bakom växer rosen Aïcha och kan får han vandra vidare om rosen böjer sig alltför mycket över honom. Annars vill jag gärna att prydnaderna ska vara litet halvgömda och bara kunna 'hittas'.