Beställning från Odla.nu har kommit
Hade glömt bort en beställning från Odla.nu som jag gjorde förra månaden, men blev påmind när min man kom in med posten och sade "Nu är frugan på gång ingen". En liten låda med lökar som jag beställt och dessa var vad jag beställde.
Så jag kommer att sätta dessa i krukor som jag sedan kan bara gräva ner i trädgården där jag vill ha dom och lättare blir det om jag vill flytta på dom senare.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Härliga blommor. Inser att jag måste se till att ordna vinterförvaringen bättre för att kunna skaffa vad jag vill ha.
Jag har länge nu velat ha den där Lila liljan men jag har hört från Odla.nu att många som köpt den har fått vita istället. Så jag håller tummarna att jag nu fått de Lila.
Dizzy liljan fick jag syn på förra året och bestämde mig för att köpa den i år likaså Montbretia Lucifer som vi hade på landet ville jag ha åter. Liljan Landini blev en bonuslilja då jag gillade den mörka röda färgen.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Gjorde också en beställning från Odla. För mig blev de alla möjliga dagliljor - Hemerocallis-sorterna i olika färger. Samt den vita strandliljan. Passar bra in på ett av alla minafuktdrypande ställen.
Faktiskt frågade jag Göran C om han inte kunde ge oss på Trädgård en rabatt med tanke på all gratisreklam vi gör för dem. Men nix - han säger att marginalerna är på håret…….
Vad trist att vi ej kunde få rabatt, men man måste ju försöka ;-)
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4