Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterväxthusuterumvinterträdgård
Läst 1951 ggr
Humlan
0

Premiär idag!

Idag åkte alla mina små fröplantor ut i växthuset. Att säga alla är väl att ta i egentligen, åtta olika sorter, plus mina övervintrande pelargoner och sticklingar. Jag täckte dom med fiberväv, vill inte att dom bränner sig på solen. Kanske lite överbeskyddande med tanke på att jag har ett växthus med kanalplast men jag tog det säkra före det osäkra… Min första säsong med växthus redan från början. Förra året var ju inte växthuset färdigbyggt förrän i slutet av april och då svämmade det över med småplantor här hemma redan. Så rätta mig om jag varit lite väl överbeskyddande, men jag vill inte att alla mina små, små tobaksplantor stryker med i vårsolen.

Christina
0

Blir lite sugen på att göra som du. Men är rädd att det väntar många kalla nätter hos mig fortfarande. Jag har ett glashus med elelement som extraskydd, men vill inte börja ta elkostnad redan. Kanske om två veckor. Då har jag nog hunnit ifatt din klimatzon.

Diana61
0

Jag skall beställa mitt växthus nästa månad så jag får vänta på att börja använda mitt. Men även om jag hade ett nu så skulle jag ej våga bära ut plantorna då det fortfarande finns frostrisk och kommer att bli några frostiga nätter, så skulle jag vänta. När jag ser bönderna börjar att åka på åkrarna, då vet jag att jag kan börja ute jag med.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Humlan
0

Jag tänker kånka in mina småttingar på nätterna, jag vågar inte ha mina ute hela dygnet än. Det är himla kallt på nätterna även här nere i skåne. Så modig är jag inte…

jazza
0

Funderar att göra som du Fundersam

Bära ut på dagarna och in på kvällarna.